گروه دیگری از مقامات حزب جمهوری خواه در برابر ترامپ ایستادند

گروه دیگری از مقامات سابق آمریکا از حزب جمهوری خواه به جمع حامیان جو بایدن در انتخابات ریاست جمهوری پیوستند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری رویترز، گروهی از مقامات سابق امنیت ملی آمریکا از حزب جمهوری خواه از جو بایدن، نامزد حزب دموکرات در انتخابات سوم نوامبر اعلام حمایت کردند.

بیش از ۵۰ مقام سابق امنیت ملی آمریکا که همگی از حزب جمهوری خواه هستند، در آستانه انتخابات سرنوشت ساز نوامبر حمایت خود را از جو بایدن اعلام کردند. با احتساب این گروه، شمار جمهوری خواهانی که در ماه‌های اخیر منتهی به ماه نوامبر به کمپین رقیب دموکرات پیوستند به بیش از ۱۷۰ تن رسیده است.

باشگاه جمهوری خواهان حامی بایدن از نیمه تابستان ۲۰۲۰ با هدف کلی مخالفت با تداوم ریاست جمهوری دونالد ترامپ تشکیل شده است. این جمهوری خواهان ترامپ را خطری جدی برای امنیت ملی آمریکا می‌دانند.

از گروه ۵۶ نفره مقامات جمهوری خواه سابق امنیت ملی آمریکا، ۷ نفر در دولت فعلی ترامپ سابقه همکاری داشته اند. دیگر مقامات این گروه در دولت‌های جمهوری خواه رونالد ریگان و بوش پدر و پسر مناصب امنیتی را عهده دار بودند. بنا به نوشته رویترز، این افراد در ایالت‌های میشیگان، فلوریدا، ویسکانسین، آریزونا و کالیفرنیا حضور دارند که آرای الکترال آن‌ها در انتخابات ۲۰۲۰ تعیین کننده خواهد بود.

این مقامات سابق وابسته به حزب جمهوری خواه عملکرد دولت ترامپ در مواجهه با همه گیری ویروس کرونا را فاجعه بار توصیف می‌کنند. از دیگر موضوعات مورد انتقاد جمهوری خواهان حامی بایدن، رویکرد ترامپ در برابر اعتراضات ضد نژادپرستی اخیر در آمریکاست.

بایدن، معاون رئیس جمهور سابق آمریکا چندی پیش اعلام کرد بسیاری از جمهوری خواهان در تماس با او، برای حمایت از او در صورت پیروزی در انتخابات ریاست جمهوری اعلام آمادگی کرده اند.

در بسیاری از نظرسنجی‌هایی که تا به امروز صورت گرفته، بایدن همچنان نسبت به ترامپ پیشتاز است، موضوعی که می‌تواند برای رئیس جمهور فعلی آمریکا به منزله زنگ خطری محسوب شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار