بایدن: ترامپ حقایق را وارونه بیان می‌کند

نامزد حزب دموکرات در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ آمریکا گفت: ترامپ دروغگوست و تمام حقایق را وارونه بیان می‌کند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، جو بایدن، نامزد حزب دموکرات در انتخابات ریاست جمهوری پیش رو در آمریکا در انتقاد از عملکرد رقیب جمهوریخواهش، دونالد ترامپ، گفت ترامپ دروغگوست و تمام حقایق را به کلی وارونه بیان می‌کند.

جو بایدن در نخستین رویداد تبلیغاتی خود پس از مناظره تلویزیونی جنجالی با دونالد ترامپ به کلیولند رفت و در میان هواداران خود در نقد عملکرد ترامپ سخن گفت.

بایدن گفت: واقعیت این است که او (ترامپ) به کهنه سربازان و نظامیان ارتش اهانت کرد و آنان را بازنده و ساده لوح نامید. پیش خودم گفتم این یکی از نفرت انگیزترین سخنانی است که تاکنون از زبان یک رئیس جمهور شنیده ام.

بایدن خطاب به کهنه سربازان و نظامیان ارتش آمریکا گفت: دوستان! شما به کشورتان خدمت کرده اید؛ همانگونه که کانر (نام یکی از هواداران) خدمت کرد، همانگونه که پسر من خدمت کرد. اما او (ترامپ) چه می‌کند! دروغ می‌گوید. رویدادی حتمی و عینی را وارونه بیان می‌کند.

بایدن به همسر یکی از هوادارانش که در میان جمعیت ایستاده بود، گفت: این رئیس جمهور به شما هم دروغ می‌گوید همانگونه که به شوهر شما دروغ گفت؛ گفته بود وضعیت همه‌ کارکنان کارخانه‌ جنرال موتورز در لوردزتاون روبراه خواهد شد. به شما گفته بود جابجا نشوید! خانه تان را نفروشید، زیرا در آمریکای دونالد ترامپ هیچ کارخانه‌ای در اوهایو تعطیل نخواهد شد.

جو بایدن افزود: او (ترامپ) سهم خودش را هم نمی‌پردازد؛ و هیچ جای نگرانی هم نیست. او مالیات بر درآمدش را نمی‌پردازد و می‌گوید فرار مالیاتی، نوعی زرنگی و هوشمندی به شمار می‌آید. آیا این کار از نظر شما و میلیون‌ها آمریکایی سخت کوش و نجیب که مالیات خود را سر وقت می‌پردازند زرنگی و هوشمندی است؟ آیا ما ساده لوح هستیم؟ آیا کسانی که از قوانین پیروی می‌کنند ابله و نادان هستند؟

معاون پیشین رئیس جمهور آمریکا در دولت باراک اوباما گفت دونالد ترامپ برای شکست دادن همه گیری ویروس کرونا بسیار ضعیف است و بیماری کووید-۱۹ تاکنون جان بیش از ۲۰۰ هزار آمریکایی را گرفته و تک تک بخش‌های زندگی مردم را زیر و رو کرده است. همه گیری بیماری کووید بویژه برای طبقه‌ کارگر و کارمند بسیار گران تمام می‌شود. همه کسب و کار‌ها تعطیل شده و مدارس، فعالیت روزمره‌ خود را از سر نگرفته اند، زیرا دونالد ترامپ نتوانسته کارش را بدرستی انجام بدهد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار