طرح کنگره آمریکا برای اعمال تحریم‌های جدید علیه حزب‌الله لبنان

گروهی از جمهوری‌خواهان کنگره آمریکا در حال آماده کردن طرحی جدید برای اعمال تحریم علیه بانک‌های لبنان به اتهام ارتباط با حزب‌الله هستند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، روزنامه «واشنگتن فری بیکن» گزارش داد که گروهی از جمهوری‌خواهان کنگره آمریکا در حال آماده کردن بسته تحریمی جدید علیه حزب‌الله لبنان هستند.

این گروه از جمهوری‌خواهان کنگره مدعی هستند که تحریم‌های جدید «دسترسی حزب‌الله لبنان را به منابع مالی کلیدی» قطع خواهد کرد.

طرح جدیدی که واشنگتن فری بیکن به نسخه‌ای از آن دست یافته، نهاد‌های مالی و مقامات ارشد دولتی را در کشور‌های لبنان، ونزوئلا، کوبا و نیکاراگوئه هدف قرار خواهد داد.


بیشتر بخوانید:


این طرح جمهوری‌خواهان مدعی است که برخی نهاد‌ها را در داخل لبنان به عنوان «تامین مالی تروریسم» تعیین و دسترسی بانک‌های همسو با حزب‌الله را به نظام اقتصادی بین‌المللی قطع می‌کند.

«جو ویلسون»، رئیس «کارگروه امور خارجه و امنیت ملی کمیته مطالعات مجلس نمایندگان آمریکا» می‌گوید که این شدیدترین بسته تحریمی است که کنگره تاکنون علیه حزب‌الله لبنان اعمال کرده است.

بر اساس گزارش واشنگتن فری بیکن، این طرح که نام «قانون ۲۰۲۰ جلوگیری از پولشویی حزب‌الله لبنان» برای آن انتخاب شده، وزارت خزانه‌داری آمریکا را ملزم به بررسی این موضوع می‌کند که آیا برخی مناطق خاص در لبنان واجد شرایط «نگرانی‌های اولیه درباره پوشویی» هستند یا خیر.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار