مدیر آب و خاک و امور فنی مهندسی جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری:

اراضی کشاورزی لردگان به سیستم نوین آبیاری تجهیز می‌شود

مدیر آب و خاک و امور فنی مهندسی جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری گفت: ۱۳۰ هکتار از اراضی کشاورزی لردگان به سیستم نوین آبیاری تجهیز می‌شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، غلامرضا ذاکری مدیر آب و خاک و امور فنی مهندسی جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری، از تجهیز ۱۳۰ هکتار از اراضی کشاورزی شهرستان لردگان به سیستم نوین آبیاری تا پایان امسال خبر داد.

او افزود: تاکنون سطح یک هزار و ۴۴۰ هکتار از اراضی کشاورزی شهرستان لردگان به سیستم نوین آبیاری تجهیز شده است.


بیشتر بخوانید


ذاکری اضافه کرد: در راستای مصرف بهینه آب در بخش کشاورزی استان با کمک‌های مالی بلاعوض از سوی دولت، سرمایه گذاری گسترده‌ای صورت گرفته به طوری که حدود ۵۶ درصد از زمین‌های زراعی و باغی این استان به آبیاری نوین مجهز و باعث شده در سال‌های اخیر به عنوان یکی از سه استان پیشرو کشور در این زمینه معرفی شود.

او به تداوم خشکسالی در استان اشاره کرد و ادامه داد: اجرای طرح‌های سیستم‌های نوین آبیاری در صرفه جویی منابع آب سطحی و زیرزمینی بسیار قابل توجه است و در تعادل سفره آب زیرزمینی شهرستان لردگان نقش مهمی را ایفا می‌نماید.

ذاکری گفت: در اجرای این طرح باید فرمانداران، بخشداران و دهیاران و مسئولین شورا‌های روستایی همیار و پشتیبان جهادکشاورزی باشند.

انتهای پیام/ف

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.