بهره‌برداری از سد «تاج امیر» دلفان در ۱۴۰۰

نماینده مردم سلسله و دلفان در مجلس شورای اسلامی گفت: مشکل سد تاج‌امیر با پیگیری‌های صورت گرفته حل و بر اساس برنامه‌ریزی‌ها خرداد ۱۴۰۰ عملیات احداث آن به پایان می‌رسد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  ازلرستان، یحیی ابراهیمی نماینده مردم سلسله و دلفان در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگوی ویژه خبری، ضمن گرامی‌داشت هفته دفاع مقدس، اظهار کرد: مجلس نیاز به افراد متخصص دارد، چرا که کارکرد مجلس تخصصی است.

او بیان کرد: در دوره‌های گذشته سیاست‌گذاری در حوزه بهداشت و درمان بر اساس سند‌های بالادستی تنظبم شده، با این وجود در حال حاضر برخی قانون‌ها را اصلاح خواهیم کرد.

نماینده مردم سلسله و دلفان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به شیوع ویروس کرونا در شهر‌های مختلف لرستان، اظهار کرد: در همان روز‌های ابتدایی اگرچه آمار بالایی از شیوع را شاهد بودیم، اما پس از گذشت مدت کوتاهی بیماری کنترل شد.

ابراهیمی با بیان اینکه کرونا همه رده‌های سنی را درگیر کرده و محدودیت خاصی ندارد، افزود: از این‌رو شاهد افزایش مرگ‌میر در افراد مبتلا به کرونا هستیم.

او از تمام شهروندان درخواست کرد ضمن رعایت پروتکل‌های بهداشتی همچون شست‌شوی مرتب دست و استفاده از ماسک، از حضور در مراسم‌ها و تجمع‌ها خودداری کنند.

عضو کمیسیون بهداشت، درمان و آموزش پزشکی مجلس شورای اسلامی ادامه داد: اولویت توسعه استان بر محور صنعت، کشاورزی و گردشگری است، از طرفی برای توسعه هر منطقه دو مولفه نیروی انسانی آموزش دیده و منابع خدادادی نیاز است، این دو فاکتور در استان وجود دارد، با این وجود گاهی محدودیت‌های اولیه همچون نبود آشامیدنی در سطح شهر‌های استان دیده می‌شود.

ابراهیمی با اشاره به شکاف اقتصادی لرستان با استان‌های همجوار، گفت: امسال به نام جهش تولید نام‌گذاری شده، حال اینکه ۷۰ درصد کارگاه‌های صنعتی و نیمه صنعتی استان تعطیل هستند و این مهم موجب عدم توسعه شده است.

او از عزم جدی نمایندگان استان در جهت پیشبرد اهداف توسعه خبر و ادامه داد: این برنامه‌ها بایستی به ویژه در حوزه‌های صنعت، کشاورزی و گردشکری اجرایی شوند.

نماینده مردم سلسله و دلفان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به تجهیز بیمارستان‌های حوزه انتخابیه، تصریح کرد: خرید یک دستگاه سی. تی. اسکن و ۱۰ دستگاه آی. سی. یو برای شهر سلسله و تجهیز بیمارستان‌های دلفان به دستگاه سی. تی. اسکن و ام. ار. آی، توسعه درمانگاه، اتاق‌های عمل و تخت‌های دیالیز این شهرستان از جمله اقدامات انجام شده طی ماه‌های اخیر بوده است.

ابراهیمی به برخی فعالیت‌های انجام شده در حوزه آب و راه حوزه سلسله و دلفان اشاره کرد و گفت: مشکل سد تاج‌امیر با پیگیری‌های صورت گرفته حل و به پیمانکار آن یعنی قرارگاه خاتم واگذار شده و بر اساس برنامه‌ریزی‌ها خرداد ۱۴۰۰ عملیات احداث آن به پایان می‌رسد.

او اظهار داشت: مطالعات فاز نخست سد ده پهلوان نیز شروع شده و در فصل بودجه اعتبار لازم برای آن منظور خواهد شد، ضمن اینکه مشکل ایستگاه‌های پمپاژ اسماعیل آباد حل شده است.

نماینده مردم سلسله و دلفان در مجلس شورای اسلامی از تخصیص آب از سدمعشوره جهت تامین آب شرب و فعالیت‌های اقتصادی شهر‌های حوزه انتخابیه خبر داد.

ابراهیمی در تونل «اسپژ» را مطالبه شهروندان سلسله عنوان کرد و گفت: از سال آینده تخصیص این تونل در ردیف اعتباری قرار خواهد گرفت، همچنین اعتبار لازم برای محور سلسله به فیروزآباد، چهارخطه فیروزآباد به دلفان و چهارخطه دلفان به سمت هرسین مصوب شده و طی روز‌های آینده ابلاغ خواهند شد.

انتهای پیام/ر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.