۳۶۶ واحد صنعتی در کاشان پایش زیست محیطی شد

رییس اداره حفاظت محیط زیست کاشان گفت: ۳۶۶ واحدصنعتی شهرستان کاشان در ۶ ماهه نخست امسال پایش زیست محیطی شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، اللهیار دولتخواه، رییس اداره حفاظت محیط زیست کاشان، امروز در گفتگو با خبرنگاران، گفت: ۱۲ مورد از ۳۶۶ پایش زیست محیطی منجر به نمونه برداری و آنالیز در آزمایشگاه اداره شد و برای ۹۴ واحد نیز اخطاریه در مسائل مختلف زیست محیطیصادر شد.

او، افزود: همچنین ۴۲ مورد ماموریت پایش شبانه نیز در طی این مدت انجام گرفت که بر اساس اطلاعات جمع آوری شده لیست صنایع آلاینده نیز مورد بازنگری قرار گرفت.

به گفته او، همچنین ۷ هزار نفر ساعت گشت و کنترل مناطق آزاد و حفاظت شده قمصر و برزک در مدت یاد شده توسط یگان حفاظت محیط زیست انجام گرفته که منجر به ۱۷ مورد دستگیری متخلفین شکار و صید و کشف و ضبط ۳ قبضه اسلحه مجاز و ۳ اسلحه غیر مجاز به همراه تعدادی ادوات شکار و صید از آن‌ها شده است.

رییس اداره حفاظت محیط زیست کاشان، در ادامه پیگیری قضایی ۲۳ پرونده و صدور ۲۹ رای را در ۶ ماه نخست امسال یادآور شد و گفت: براساس جمع بندی عملکرد شهرستان کاشان در این مدت تعداد ۱۶۹۵ نامه اداری تبادل شده و تعداد ۲۹۸ پروانه احداث، پروانه بهره برداری و پروانه طرح توسعه برای واحد‌های صنعتی و خدماتی صادر شده است.

دولتخواه، با تاکید بر اجرای طرح محیط یار با حضور ۲۲ هزار دانش آموز در ۱۶۰ مدرسه شهرستان گفت: طرح محیط بان نیز با حضور ۱۵۵۰ دانش آموز در ۲۵ مدرسه در سال‌های اخیر انجام گرفت که با توجه به شرایط بوجود آمده ویروس کرونا بیشتر آموزش‌ها و اطلاع رسانی‌های آموزشی برای فرهنگ سازی در فضای مجازی از طریق فضای مجازی انجام گرفت.

او، در پایان، اظهارداشت: اجرای مراسم فرهنگی آموزشی از طریق وبینار و شرکت در برنامه‌های آموزشی کانون‌های تابستانه و حضور دانش آموزان در منطقه حفاظت شده و برنامه‌های متنوع دیگر را در راستای آموزش، ترویج و اشاعه فرهنگی زیست محیطی در سطح جامعه، موسسات آموزشی و دستگاه‌های مرتبط فعالیت‌ها و اقدامات مختلف به فراخور مناسبت‌های زیست محیطی در روز طبیعت -هفته زمین پاک - هفته محیط زیست با توجه به شرایط کرونا و رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی توسط واحد روابط عمومی و آموزش مرتبط با اهداف سازمانی انجام گرفت.

شایان ذکر است: شهرستان کاشان دارای حدود ۱۲۰۰ واحد صنعتی خدماتی، ۸۰ معدن فعال و همچنین ۲۴۱ واحد مرغداری است.

منطقه حفاظت شده این شهرستان به وسعت  ۶۰ هزار هکتار در قمصر و برزک تحت مدیریت سازمان قرار دارد.


انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.