صدور ۶۹ هزار میلیارد تومان جواز تاسیس در فارس

وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: ۶۹ هزار میلیارد تومان گواهی تاسیس طرح‌های مختلف در فارس صادر شده که نوید رونق اقتصادی در این استان را می‌دهد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، علیرضا رزم حسینی  در کارگروه و تسهیل رفع موانع تولید و نشست با فعالان اقتصادی استان فارس با تاکید بر ضرورت اطمینان‌بخشی به فعالان حوزه اقتصاد، گفت: تمرکز وزارت صمت بر تقویت بخش خصوصی است؛ همچنین در پی حذف موانع و امضاهای طلایی هستیم و از هیچ تلاشی برای حمایت از فعالان اقتصادی کوتاهی نخواهیم کرد.

او، انتقادات و مشکلات مطرح‌شده از سوی فعالان اقتصادی در این جلسه را حساب‌شده خواند و افزود: صدور ۶۹ هزار میلیارد تومان جواز تاسیس در قالب ۳ هزار و ۲۵۵ پروژه نشان‌دهنده وجود ظرفیت مطلوبی در استان فارس است که اگر به سمت جذب سرمایه‌ها رهنمون شود، افزایش می‌یابد.

او، فارس را استانی برخوردار در حوزه اقتصادی خواند و افزود: ممکن است توازن توسعه‌ای در این منطقه کمتر باشد؛ اما برخورداری از رتبه چهارم سپرده‌های بانکی در این استان افق‌های روشنی را پیش روی فعالیت‌های صنعتی قرار می‌دهد.

وزیر صمت اظهار داشت: فارس در تمامی حوزه‌ها جزو رتبه‌های برتر کشور است و چنانچه فضایی بهتر ایجاد شود وزارت صمت می‌تواند پشتیبانی قوی برای این استان باشد.

رزم‌حسینی ابراز کرد: امروز در دولت با تاکید ریاست جمهوری هماهنگی بسیار خوب و نزدیکی بین وزارت صمت، جهاد کشاورزی، اقتصاد و بانک مرکزی وجود دارد که در ادامه با هماهنگی خوبی که با رئیس کل بانک مرکزی داریم، در راستای تغییر برخی سیاست‌ها تلاش می‌کنیم.

وزیر صمت با اشاره به اینکه توافق با بانک مرکزی می‌تواند برخی سیاست‌های کلان را تغییر دهد، گفت: بدخیمی‌هایی در حوزه اقتصاد ایجاد شده است و ضروری است هرچه سریع‌تر به‌ سمت افزایش تولید و چند شیفت کردن واحدهای تولیدی با مشوق‌ها و تکمیل ظرفیت‌خالی در کشور اقدام کنیم.

او عنوان کرد: در شرایط سخت جنگ اقتصادی قرار داریم که افزون بر تحریم، کرونا هزینه‌های بسیاری در حوزه درمان، سلامت و بهداشت را بر کشور تحمیل کرده است؛ در این میان، ایران تنها کشوری است که ماسک به راحتی و فراوانی در اختیار مردم قرار دارد و دچار ‌قحطی کالا نشد.

وزیر صمت ادامه داد: گرچه با گرانی‌هایی مواجه هستیم، اما دلیل این مشکل، تحریم و مسائل مربوط به تولید کشور است؛ با این حال معتقدیم کشور از بنیه اقتصادی مطلوبی برخوردار است که توانسته سه سال با چنین شرایطی مقاومت کند.

رزم حسینی با بیان اینکه محدودیت‌های امروز بانک مرکزی به دلیل کاهش درآمد ارزی است، افزود: درآمد ارزی ایران به ۱۰درصد کاهش یافته و چون بانک مرکزی متولی تامین ارز برای واحدهای تولیدی است، به دلیل تحریم‌ها فشارهایی نیز به فعالان اقتصادی وارد شده است.

او ابراز امیدواری کرد که با مشارکت مجلس، تشکل‌های بخش خصوصی و دولت می‌توان کالاهای ضروری را به فراوانی در اختیار مردم قرار داد.

وزیر صمت با بیان اینکه هیات‌های نظارتی باید در حوزه نظارت و تنظیم بازار فعال‌تر شوند، گفت: ضروری است در این زمینه بازرسی‌ها را مردمی ‌کنیم تا ثبات نسبی ایجاد شود و فشارهای معیشتی کاهش یابد.

رزم حسینی همچنین نوید آزادی تمامی معادن حبس‌شده فارس را ظرف دو ماه آینده داد و گفت: با این اقدام فرصت‌های جدیدی را در این استان ایجاد می‌کنیم؛ همچنین تفویذ اختیار و مقررات زدایی و پرهیز از صدور بخشنامه‌های شبانه از جمله اهداف این وزارت‌خانه در راستای رفع موانع حوزه کسب و کار است.

رئیس سازمان صنعت معدن و تجارت استان فارس گفت: تا پایان امسال حداقل دو کارخانه بزرگ صنعتی در استان فارس قابل بهره برداری است.

انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار