کاهش ۳۸.۵ درصدی تلفات سوانح رانندگی در جاده‌های فارس

معاون عمرانی استانداری فارس گفت: تلفات جاده‌ای در استان فارس ۳۸.۵ درصد کاهش یافت و این کاهش برای چهارمین سال متوالی است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، محمود رضایی کوچی با بیان اینکه در پنج ماهه نخست پارسال ۴۸۰ نفر در راه‌های اصلی استان فارس جان خود را از دست داده‌اند که این آمار، امسال به ۲۹۵ نفر کاهش یافته است، گفت: تلفات جاده‌ای در استان فارس ۳۸.۵ درصد کاهش یافت و این کاهش برای چهارمین سال متوالی است.

او با اشاره به آمار منتشر شده از سوی پزشکی قانونی در پنج ماهه نخست امسال در مقایسه با مدت مشابه پارسال، اظهار داشت: بر اساس این آمار، فارس امسال برای چهارمین سال پیاپی، رتبه دوم کاهش مرگ و میر بر اثر حوادث جاده‌ای را به‌دست آورده است.

رضایی یادآور شد: متوسط درصد تغییرات فوتی‌های ناشی از تصادفات کشور حدود ۱۶. ۹ درصد کاهش داشته است که نشان می‌دهد عملکرد استان فارس در این زمینه تفاوت چشمگیری با متوسط کشوری دارد.

او همچنین اظهار کرد: در مجموع در راه‌های برون‌شهری و روستایی استان فارس در پنج ماه نخست امسال ۳۳۳ نفر رسیده و ۶. ۳۰ درصد کاهش را تجربه کرده است.

رضایی یادآور شد بر اساس آمار، ترددشمار‌های موجود در راه‌های فارس در ۵ ماهه اول امسال در مقایسه با مدت مشابه پارسال کاهش حدود ۲۰ درصدی میزان تردد‌های جاده‌ای را نشان می‌دهند؛ البته تردد وسایل نقلیه سنگین در مدت یادشده نسبت افزایش چشمگیری داشته است.

معاون عمرانی استانداری فارس توسعه و ارتقای ایمنی راه ها، تعامل همه دستگاه‌های خدمات رسان به خصوص پلیس راه و اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای و راهبری مدیریت کلان استان در کمیسیون ایمنی راه‌ها را از عوامل این کاهش برشمرد.

انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.