سه مصدوم حاصل دو تصادف در شیراز

بی احتیاطی هنگام رانندگی، باعث تصادف و واژگونی دو خودرو در بلوار مدرس شیراز شد که سه مصدوم در پی داشت.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، روابط عمومی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری شیراز اعلام کرد، در پی برخورد شدید دو دستگاه خودروی سواری پژو پارس و اتوبوس مسافر بری آتش نشانان ایستگاه ۱۲، ۳ و ۱۹ به محل حادثه در بلوار مدرس اعزام شدند.

بنا به اظهارات آتش نشانان اعزامی، در محل حادثه یک دستگاه پژو پارس دیده می‌شد که به علت نامعلوم با یک دستگاه اتوبوس مسافر بری در حال دور زدن در خیابان برخورد کرده و سرنشینان پژو در اتاقک این خودرو گرفتار شده بودند و این در حالی بود که خودرو پژو بر اثر برخورد به شدت دچار نشت بنزین شده و این موضوع حساسیت عملیات را دو چندان می‌کرد.

آتش نشانان به سرعت به سراغ راننده و سرنشین محبوس شده رفتندو مصدومان را از اتاقک در هم پیچیده خودرو خارج کرده و به عوامل اورژانس تحویل دادند.

در این میان گروه دیگری از تیم عملیاتی بعد از ایمن سازی کامل محل حادثه نشتی بنزین خودرو را  به طور کامل رفع کردند.

آتش نشانان با رعایت اصول ایمنی و قطع برق خودرو اقدام به انتقال خودرو به حاشیه امن خیابان و پاکسازی محل حادثه کردند و پساز  تحویل خودرو‌ها به عوامل راهور و ارائه تذکرات ایمنی به ماموریت خود پایان دادند.

 در این حادثه اتوبوس مسافر بری بدون مسافر بود و آسیب جدی ندید.

در حادثه دیگری که در کمربندی گچی به وقوع پیوست آتش نشانان با هماهنگی ستاد فرماندهی سازمان آتش نشانی شیراز به محل حادثه اعزام شدند.

این حادثه از سوی نیرو‌های امداد و نجات جاده‌ای ایستگاه ۱۸ امداد رسانی شد که یک مصدوم را در پی داشت.

بر اساس این گزارش، بی احتیاطی و نبود کنترل راننده خودرو پژو منجر به خارج شدن خودرو از مسیر اصلی و در نهایت واژگونی خودرو شد که راننده جوان این وسیله نقلیه را راهی بیمارستان کرد.

یکی از مشکلاتی که پس از تصادفات رانندگی بوجود می‌آید کمک به مصدومان و انتقال سریع آن‌ها به مراکز درمانی است.

روابط عمومی آتش نشانی شیراز هموطنان را به رعایت موارد ایمنی در زمان رانندگی و فراگیری روش کمک رسانی به مصدومان جاده‌ای فرا می‌خواند.

هموطنان توجه داشته باشند در صورت نبودن تیم امدادی در محل حادثه، برای امداد رسانی به مصدومان حوادث رانندگی به ترتیب زیر عمل کنند:

خونسردی خود را حفظ  و بعد از اطلاع رسانی به گروه‌های امداد رسان، سریع مصدومان را از خودرو خارج کنند، در صورت نشت بنزین افراد را از خودرو دور کنند و در اطراف خودرو سیگار یا آتش روشن نکنند، همیشه یک دستگاه خاموش کننده پودر و گاز را در خودرو به همراه داشته باشند و  در صورت آتش‌سوزی داخل موتور به هیچ وجه در موتور خودرو را باز نکنند.

 در صورت آغشته شدن عضوی از بدن به بنزین سریع نسبت به شستن عضو اقدام کنند، در صورت نداشتن خاموش کننده از خاک یا ماسه موجود در محل برای خاموش کردن آتش استفاده کنند، مصدومان محبوس شده در داخل ماشین را با فشار و کشش خارج نکنید، زیرا ممکن است آسیب دیدگی مصدوم افزایش یابد، هنگام حمل مصدوم دقت کنید که ضایعات بیشتری به مصدومان وارد نشود  زیرا حمل غیر اصولی مصدوم باعث ضایعات بیشتر و حتی قطع ضایعات نخاعی می‌شود.

انتهای پیام/ت

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار