آسیب‌های اجتماعی چگونه کاهش می یابد؟

مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری کرمانشاه گفت : کاهش آسیب‌های اجتماعی با کار فوق العاده مدیران و افزایش مشارکت‌های عمومی حاصل می‌شود .

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه؛ جلسه بررسی مسائل و آسیب‌های اجتماعی به ریاست مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری برگزار گردید.

فریبرز نجفی مهر مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری کرمانشاه گفت : همانگونه که رهبر معظم انقلاب برای کاهش آسیب‌های اجتماعی از همه مدیران کار فوق العاده خواسته اند، انتظار مردم از دستگاه‌های تخصصی، عملیاتی نمودن وظایف تعیین شده در طرح تقسیم کار ملی برای مقابله با این آسیب‌ها می‌باشد.

او ادامه داد: در سال ۹۵ پس از ورود رهبری به موضوع آسیب‌ها، شورای اجتماعی کشور با تهیه طرح تقسیم کار ملی و ابلاغ آن به همه استان‌ها، برای هر یک از آسیب‌های اجتماعی یکی از دستگاه‌های تخصصی را بعنوان متولیِ اقداماتِ ویژه به منظور کنترل و کاهش آن‌ها تعیین نمود تا با همراهی سازمان‌های همکار، مبادرت به طراحی و اجرای برنامه‌های دقیق و عالمانه جهت مقابله با این معضلات نمایند.

‌‎مدیرکل دفتر اجتماعی و فرهنگی استانداری گفت: بدون شک همه دستگاه هایِ مرتبط زحمات زیادی را در این مسیر متحمل شده اند و فعالیت‌های بسیاری انجام داده اند، اما به دلیل پراکنده کاری و جزیره‌ای کار کردن آنها، اکنون در برخی حوزه‌ها شاهد وضعیت نامناسبی هستیم

‌‎نجفی مهر با اشاره به مصوبات این جلسه، تاثیر رسانه ها، سازمان‌های مردم نهاد و معتمدین جامعه برای حل مسائل اجتماعی را مورد تاکید قرار داد و از دستگاه‌های تخصصی مانند بهزیستی، دانشگاه علوم پزشکی، دستگاه‌های فرهنگی، آموزش و پرورش و... خواست با فعال نمودن کمیته‌های مربوطه، برای آسیب‌های اجتماعیِ اولویت دار مانند طلاق، خودکشی، اعتیاد، حاشیه نشینی و... تدابیر ویژه‌ای اتخاذ و شهرستان‌هایی که وضعیت حادتری دارند در اولویتِ اقداماتِ فوق العاده خویش قرار دهند .

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.