در کارگروه ملی ازدواج و طلاق؛

طرح ترویج و فرهنگ‌سازی ازدواج آسان بررسی شد

دومین جلسه کارگروه ملی ترویج ازدواج و کاهش طلاق در محل دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی برگزار شد.

به گزارش  حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، دومین جلسه کارگروه ملی ترویج ازدواج و کاهش طلاق به ریاست محمد اسحاقی، در محل دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی برگزار شد.

در ابتدای جلسه اسحاقی، رئیس کارگروه ملی ترویج ازدواج و کاهش طلاق اظهار کرد:  تمام دستگاه‌های فرهنگی عضو کارگروه، به طور خاص در حوزه ترویج ازدواج و کاهش طلاق و به طور عام در حوزه خانواده فعالیت‌ها و برنامه‌هایی دارند.

او افزود: با توجه به نقش محوری سازمان صدا و سیما در همه موضوعات اجتماعی، همکاران در این سازمان طرح ویژه‌ای را برای ازدواج آسان آماده کرده‌اند و یک قرارگاهی را در سازمان تشکیل داده‌اند، که این کارگروه می‌تواند کمک کننده به این برنامه باشد.

اسحاقی تصریح کرد: برای ترویج ازدواج آسان باید مؤلفه‌ها و الگو‌های آن را به جامعه ارائه دهیم.

رییس کارگروه ازدواج و طلاق با بیان اینکه ارائه مدل‌های عینی تجربه شده بسیار کمک کننده است، گفت: سازمان صداوسیما به عنوان یکی از مهم‌ترین دستگاه‌های فرهنگ‌ساز کشور، باید با تجمیع تجربه‌های موفقی که در سراسر کشور و در سازمان‌های مختلف وجود دارد و با ایجاد موج رسانه‌ای، فرهنگ‌سازی خوبی را در این حوزه انجام دهد.

او بیان کرد: امیدواریم با همکاری و هم‌افزایی همه دستگاه‌ها، این کارگروه بتواند یک برنامه مشترک فرهنگی، ترویجی و رسانه‌ای جامع تهیه کند.

راه اندازی پویش ازدواج آسان در سازمان صدا و سیما

در ادامه کوروش مفاخری، نماینده سازمان صدا و سیما به راه اندازی پویش ازدواج آسان در سازمان صدا و سیما اشاره کرد و گفت: ازدواج ، یکی از حوزه‌هایی است که عوارض و تبعات کرونا در آن مشهود است. عدم برگزاری تجمعات و مراسمات ازدواج، باعث شده که مردم در امر ازدواج مردد شوند.

مفاخری با بیان اینکه با طراحی موج عملیات رسانه‌ای می‌توانیم روی بحث ازدواج آسان متمرکز شویم، ادامه داد: سازمان صدا و سیما، ترویج ازدواج آسان را در ماه ربیع در دستور کار قرار داده است که به طور ویژه در مقوله‌های چهارگانه، ازدواج آسان، آگاهانه، به موقع و پایدار برنامه‌هایی آماده کرده است.

او گفت: تولیدات رسانه‌ای کوتاه مانند تیزر، موشن، ... به منظور پخش از رسانه ملی، معرفی فعالان و خیرین در حوزه ازدواج، ایجاد عملیات مشترک برای تسهیل ازدواج و کمک به ازدواج افراد کم برخوردار، مشارکت در تولید ویژه برنامه‌هایی در رسانه ملی، معرفی سوژه‌های قابل بازنمایی مناسب با راهبرد‌های طراحی شده، ارائه خدمات و فعالیت‌های مؤثر دستگاه‌ها در حوزه ازدواج آسان و کمک به پویش ازدواج آسان از مطالبات مشترکی است که در دستگاه‌های مختلف بررسی می‌شود.

مفاخری با بیان اینکه صدا و سیما مهمترین مجموعه‌ای است که می‌تواند در بحث ازدواج آسان کمک کند، اضافه کرد: پیشنهاد مشخص ما یک پویش مشترک و هماهنگ است که در سازمان صدا و سیما شروع شده و سایر دستگاه‌ها در حد توان باید به این پویش کمک کنند تا بتوانیم با یک هم‌افزایی و انسجام در این حوزه موفق شویم.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار