۴۰ روستای گردشگری در بوشهر شناسایی شد

۴۰ روستای گردشگری با جاذبه‌های طبیعی و تاریخی در استان بوشهر شناسایی شده است که می‌تواند مقصد گردشگران باشد.

۴۰ روستای گردشگری در بوشهر شناسایی شدبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان بوشهر در مراسم تجلیل از فعالان گردشگری به مناسبت هفته گردشگری گفت: این استان با داشتن بیش از ۴۰ روستای گردشگری با جاذبه‌های طبیعی و تاریخی می‌تواند قطب گردشگری در کشور باشد و این مهم اتفاق نمی‌افتد، جز با ورود بخش خصوصی به این موضوع.

محمدحسین ارسطوزاده افزود: اعتقاد ما این است که رونق صنعت گردشگری با حضور بخش خصوصی و مردم معنا پیدا می‌کند و ما به عنوان یگ پایگاه در این زمینه نقش حمایت کننده و پل ارتباطی فعالان گردشگری با دولت خواهیم بود.

او، آموزش را یکی از ارکان مهم در توسعه صنعت گردشگری عنوان کرد و ادامه داد: برگزاری دوره‌های آموزشی بر حسب نیاز و با مطالعه آسیب‌های پیش روی این صنعت، یکی از اولویت‌های مهم است که از ابتدای امسال با استفاده از ظرفیت فضای مجازی در دستور کار اداره کل میراث فرهنگی قرار گرفته است.


بیشتر بخوانید


مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی بوشهر با اشاره به اهمیت توسعه زیر ساخت‌ها در رونق گردشگری گفت: اکنون بیش از ۷ هزار میلیارد ریال طرح گردشگری مانند هتل‌های ۵ ستاره و ۴ ستاره، رستوران، مراکز تفریحی سرگرمی آبی و دریایی و اقامتگاه‌های بوم‌گردی در استان در حال ساخت است که همه این اعتبارات و هزینه ها، با ورود بخش خصوصی به این حوزه تامین شده است.

ارسطوزاده عنوان کرد: استان بوشهر با داشتن سواحل بکر، نخلستان و جاذبه‌های طبیعی در کنار صنایع دستی و فرهنگ کهن خود، می‌تواند بیش از پیش در زمینه جذب گردشگر خارجی فعال شود و این امر با تلاش فعالان حوزه گردشگری و بهره بردن از دوره‌های آموزشی مناسب، امکان پذیر خواهد بود.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.