آلمان: اتحادیه اروپا باید روسیه را به دلیل مسمومیت ناوالنی تحریم کند

وزیر خارجه آلمان بار دیگر خواستار تحریم دولت مسکو به دلیل مسمومیت رئیس اپوزیسیون روسیه شد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از ایندیااکسپرس، دولت آلمان بار دیگر خواستار تحریم روسیه از سوی اتحادیه اروپا بر سر ماجرای مسمومیت الکسی ناوالنی، رئیس اپوزیسیون روسیه شد.

وزیر خارجه آلمان با تکرار اظهارات اخیر خود اعلام کرد اتحادیه اروپا باید برای تحریم روسیه در ماجرای مسمومیت ناوالنی اقدام کند.

هایکو ماس مدعی شد: اطمینان دارم که هیچ راهی به جز تحریم وجود ندارد. تحریم‌ها همیشه باید هدفمند و متناسب باشند. اما چنین نقض فاحش کنوانسیون بین المللی سلاح‌های شیمیایی را نمی‌توان بی پاسخ گذاشت. در این مورد، ما در اروپا متحد هستیم.

وزیر امور خارجه آلمان روز شنبه نیز گفته بود برلین در صورتی که سازمان منع سلاح‌های شیمیایی (OPCW) ثابت کند الکسی ناوالنی، منتقد دولت روسیه با سم نوویچوک مسموم شده، تحریم‌هایی را علیه روسیه اعمال خواهد کرد.

او افزود: این تحریم‌ها در صورتی اعمال می‌شوند که یافته‌های پزشکان آلمانی از سوی سازمان بین المللی منع سلاح‌های شیمیایی تایید شوند.

الکسی ناوالنی ماه گذشته در یک پرواز داخلی در سیبری بیمار شد و به کما رفت؛ او در همان شرایط با هواپیما به بیمارستانی در برلین منتقل شد. طبق اظهارات پزشکان آلمانی، آزمایش‌ها حاکی از مسمومیت ناوالنی است.

مسکو اتهام‌زنی اروپا درباره نقش روسیه در مسمومیت ناوالنی را شدیدا رد کرده است. هفته گذشته نیز «سرگئی ناریشکین» رئیس سرویس اطلاعات خارجی روسیه موسوم به (SVR)، اعلام کرد الکسی ناوالنی هنگام خروج از روسیه به مقصد آلمان، هیچ سمی در بدن خود نداشته است. به تازگی خبر رسیده که تحقیقات کشور روسیه درباره پرونده این منتقد دولت آغاز شده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
امین
۰۱:۰۲ ۱۴ مهر ۱۳۹۹
یک بام و دو هوایه اروپا
_روسیه و ناوالنی : تحریم روسیه
_عربستان و خاشقچی : احضار سفیر و تمام !!!!!!!!!!!!!!!!!
آخرین اخبار