نظرسنجی: مناظره انتخاباتی اول به زیان ترامپ تمام شد

نتایج یک نظرسنجی جدید نشان می‌دهد اولین مناظره انتخاباتی سال ۲۰۲۰، جز آورده‌ای منفی چیزی برای دونالد ترامپ به همراه نداشته است.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه بلومبرگ، نتایج نظرسنجی‌ها نشان می‌دهد اولین مناظره انتخاباتی ۲۰۲۰ آمریکا به زیان دونالد ترامپ تمام شده و میزان اقبال او در میان رای دهندگان این کشور کماکان در شیب نزولی قرار دارد.

بلومبرگ در ابتدای این مطلب نوشت نتایج نظرسنجی‌ها می‌گوید که مناظره انتخاباتی ترامپ و بایدن سودی به حال رئیس جمهور آمریکا نداشته است. نتایج یک نظرسنجی جدید نشان داد که عملکرد بحث برانگیز ترامپ در مناظره اول، محبوبیت او در میان رای دهندگان آمریکایی را مستقیما تحت الشعاع قرار داده است.

نظرسنجی روزنامه نیویورک تایمز و کالج سیینا نشان داد پس از اولین مناظره انتخاباتی، ۴۹ درصد از رای دهندگان پنسیلوانیا بایدن را انتخاب خود در روز انتخابات سوم نوامبر می‌دانند، این در حالیست که رقم بدست آمده برای رئیس جمهور فعلی آمریکا تنها ۴۲ درصد است. در فلوریدا نیز آمار و ارقام چندان حاوی اخبار خوبی برای ترامپ نیست. در این ایالت نیز ترامپ ۴۲ درصد در مقابل ۴۷ درصد از بایدن عقب است.

همچنین نتایج این نظرسنجی نشان داد که در دو ایالت تاثیرگذار فلوریدا و پنسیلوانیا تنها ۲۲ درصد از رای دهندگان ترامپ را پیروز مناظره اول می‌دانند.

ارزیابی نتایج این نظرسنجی به خوبی موید این مطلب است که عملکرد جنجالی و خارج از عرف ترامپ در مجادله و نه مناظره اول، پیامد بد خود را خیلی زود در میان رای دهندگان آمریکایی نشان داده است.

علاوه بر پیامد‌های کاملا ناگوار مناظره اول برای ترامپ، ابتلای او به ویروس کرونا در فاصله زمانی یک ماهه تا روز انتخابات، نگرانی‌های زیادی را در میان جبهه جمهوری خواهان ایجاد کرده است. تقریبا تمامی برنامه‌های ستاد انتخاباتی او به حالت تعلیق درآمده و کل سخنرانی‌های او تا یک هفته آتی لغو شده است.

از سوی دیگر با توجه به اخبار ضد و نقیضی که از وضعیت سلامتی ترامپ مخابره می‌شود، روند کند بهبودی او می‌تواند تبعات به شدت منفی را برای موقعیت او در روز سوم نوامبر به بار آورد. البته اگر اعلام ابتلای او به کرونا، اقدامی در راستای اهداف انتخاباتی نباشد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار