سهم تولید گاز ایران در مجتمع پارس‌جنوبی افزایش می‌یابد

مدیر پالایشگاه سوم مجتمع گاز پارس جنوبی گفت: سهم این مجتمع گازی در تولید گاز کشور به ۸۲ درصد افزایش می‌یابد.

محمد شفیع موذنی مدیر پالایشگاه سوم مجتمع گاز پارس جنوبیبه گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، محمد شفیع موذنی مدیر پالایشگاه سوم مجتمع گاز پارس جنوبی ظهر امروز در بازدید معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی از مجتمع گاز پارس جنوبی در عسلوی بیان کرد: با ورود فاز‌های جدید پارس جنوبی به مدار، سهم مجتمع گاز پارس جنوبی در تولید گاز کشور از ۷۵ درصد به ۸۲ درصد افزایش می‌یابد.

او افزود: پارس جنوبی، بزرگترین و عظیم‌ترین تاسیسات صنعتی کشور است که نقش مهمی در تامین گاز، تولید انواع محصولات و اشتغال دارد.

مدیر پالایشگاه سوم مجتمع گاز پارس جنوبی عنوان کرد: ۱۳ پالایشگاه گازی پارس جنوبی در سایت‌های خشکی عسلویه و کنگان بخش عمده‌ای از تولید گاز کشور را بر عهده دارند.

موذنی تاکید کرد: این مجتمع حدود ۷۵ درصد گاز کشور را تامین می‌کند و با افتتاح طرح‌های جدید در منطقه پارس جنوبی، سهم تولید گاز کشور در مجتمع عظیم گاز پارس جنوبی از ۷۵ درصد به ۸۲ درصد افزایش می‌یابد.

او بیان کرد: مجتمع گاز پارس جنوبی، یکی از با اهمیت‌ترین تاسیسات صنعتی، تولیدی و اشتغال‌زایی کشور است که این منطقه صنعتی سهم مهمی در تامین سبد انرژی کشور دارد.


بیشتر بخوانید

تحقق ۹۹ درصدی برداشت گاز از میدان مشترک پارس جنوبی

فاز‌های ۲۲ تا ۲۴ پارس جنوبی آماده تامین گاز زمستان/ تولید بیش از ۴۰ میلیون متر مکعب گاز در روز


مدیرپالایشگاه سوم مجتمع گاز پارس جنوبی گفت: مجتمع گاز پارس جنوبی نقش مهم و کلیدی در اقتصاد کشور دارد و توانمندی نیرو‌های داخلی ماهر و خلاق همراه با دانش و فناوری‌های پیشرفته ظرفیت تولید و توسعه در این مجتمع را افزایش داده است.

موذنی از آمادگی تولید گاز در فصل سرما و انتقال آن به سایر نقاط کشور خبر داد و افزود: برای تولید و انتقال گاز از مجتمع گاز پارس جنوبی آمادگی لازم با توان متخصصان داخلی فراهم است.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.