عسلویه قطب تربیت نیروی کشور در حوزه انرژی می‌شود

رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور با تأکید بر نقش مهم پارس جنوبی در اقتصاد، اشتغال، تامین گاز و صادرات گفت: عسلویه قطب تربیت نیروی کشور در حوزه انرژی و مرکز عالی مهارت می‌شود.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، علی اوسط هاشمی رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور که امروز به عسلویه سفر کرده است، در نشست با مسئولان مجتمع گاز پارس جنوبی با تاکید بر نقش مهم صنایع عظیم پارس جنوبی بیان کرد: این تاسیسات ضمن نقش آفرینی در عرصه‌های مختلف در زمان تحریم‌ها، امیدآفرینی قابل توجهی در جامعه ایجاد کرده است.

او، پارس جنوبی را پایتخت انرژی کشور دانست و با بیان اینکه تامین بیش از ۷۰ درصد انرژی گاز کشور در این منطقه از افتخار نظام است، افزود: تنها تامین انرژی کشور در پارس جنوبی مطرح نیست زیرا این قابلیت، امیدآفرینی در جامعه و انرژی را به جامعه تزریق می‌کند.

معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، با بیان اینکه تاسیسات پارس جنوبی نقش مهمی در مقابله با تحریم‌های ظالمانه دشمنان دارد، ادامه داد: اگر این امکانات که با درایت مسئولان وقت محقق‌شده نبود، امروز مشکلات کشور مضاعف‌تر می‌شد.

هاشمی با بیان اینکه دشمنان در تحریم‌ها ضمن ایجاد محدود منابع، ایران را در محاصره سخت اقتصادی قرار دادند، عنوان کرد: امروز توسعه صنعت و افزایش تولید محصولات کشاورزی به کشور قوت داده زیرا تولیدات از ۹۷ میلیون تن محصولات کشاورزی به ۱۳۰ میلیون تن افزایش یافته است.

او، تولید ۱۴ میلیون گندم را از دستاوردهای مهم کشور دانست و بیان کرد: این توانمندی سبب شده است که در مقابل زیاده‌خواهی‌های دشمنان ایستادگی کنیم.

ضرورت توجه به تامین انرژی 

رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور، پارس جنوبی را غرور ملی دانست و افزود: تنها نباید به پیشرفت توجه کرد بلکه باید توسعه در اولویت قرار گیرد و در پایتخت انرژی کشور مانند دانشگاه علم و صنعت امیرکبیر، باید به تربیت نیروی انسانی در صنعت انرژی کشور توجه ویژه کرد.

هاشمی با بیان اینکه عسلویه می‌تواند قطب تربیت نیرو در حوزه انرژی باشد، گفت: ایران جزو کشور‌های برتر در برخورداری از انرژی در جهان است، پس باید سرمایه بزرگ نیروی انسانی هم در نظر گرفته شود و در این زمینه پیوست صادرات ما، باید نیروی ماهر، فنی، مهندسی و مهارتی باشد.

او، با تاکید بر ایجاد  مرکز عالی مهارتی کشور در عسلویه و تدوین استاندارد مهارت در صنایع پارس جنوبی، ادامه داد: در کمتر از شش ماه ۲۰۶ استاندارد مهارت تدوین و عملیاتی شد این در حالی است که بیش از ۵ هزار ۴۰۰ استاندارد مهارتی تاکنون تدوین شده است.

معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، با بیان اینکه برای تدوین تدوین دو هزار استاندارد مهارتی از آذرپارسال تا دهه فجر امسال برنامه‌ریزی شده است، گفت: بخشی قابل توجهی از دو هزار استاندارد مهارتی مربوط به استان بوشهر و ظرفیت‌های اشتغال‌زایی است.

هاشمی، با اشاره به اینکه در هر استاندارد مهارتی ۴۰ حرفه و ۴۰ شغل در نظر گرفته شده است، بیان کرد: در استاندارد‌های شایستگی مهارتی همه موارد در زمینه حرفه‌ای، مهارتی در نظر گرفته شده است و این استاندارد‌ها منابع ما را در پایه مهارتی، تجهیزات کارگاه‌ها، تالیفات و مربیان مورد توجه قرار می‌دهد.

علی اوسط هاشمی، معاون وزیر کار و رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور در دومین سفر خود به استان بوشهر در یک سال گذشته امروز وارد عسلویه شد.

بازدید از مجتمع گاز پارس جنوبی و نشست با استاندار بوشهر و مدیران پالایشگاه های سازمان منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس، بررسی اجرای مصوبات اولین سفر رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور به بوشهر در خصوص راه اندازی مرکز ملی صنایع دریایی شهرستان دیر از اهداف این سفر است.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.