نیروگاه برق خورشیدی در شهرستان دشتی آماده افتتاح شد

رئیس هیات مدیره و مدیر عامل شرکت توزیع نیروی برق استان بوشهر گفت: یکی از بزرگ‌ترین نیروگاه‌های برق خورشیدی جنوب کشور در منطقه دشت پلنگ شهرستان دشتی استان بوشهر آماده افتتاح شد.

 مهندس اردشیر مذکوری رئیس هیات مدیره و مدیر عامل شرکت توزیع نیروی برق استان بوشهر به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، مهندس اردشیر مذکوری رئیس هیات مدیره و مدیر عامل شرکت توزیع نیروی برق استان بوشهر در ارتباط با طرح نیروگاه برق خورشیدی شهرستان دشتی بیان کرد: با افتتاح این نیروگاه خورشیدی ظرفیت انرژی تجدید پذیر استان بوشهر از ۵۷۰ به ۲ هزار و ۵۷۰ کیلووات افزایش می‌یابد.

او عنوان کرد: شهرستان دشتی قطب و کانون اصلی راه‌اندازی نیروگاه‌های خورشیدی استان بوشهر است چراکه پیش از این نیز چندین واحد نیروگاه برق خورشیدی در این شهرستان راه‌اندازی شده است.

رئیس هیات مدیره و مدیر عامل شرکت توزیع نیروی برق استان بوشهر ادامه داد: متقاضیان احداث نیروگاه‌های خورشیدی از سوی شرکت توزیع نیروی بری استان بوشهر جهت پرداخت تسهیلات به صورت ویژه مورد حمایت قرار می‌گیرند.

مذکوری افزود: برق تولیدی نیروگاه‌های احداثی از سوی سرمایه‌گذاران بخش خصوصی هیچ‌گونه ریسکی برای آن‌ها نداشته چرا که در مدت ۲۰ سال برق تولیدی آن‌ها به صورت تضمینی از سوی دولت خریداری خواهد شد.

او عنوان کرد: از مزیت‌های اصلی در احداث نیروگاه‌های برق خورشیدی این است که سرمایه‌گذاران با هر میزان آورده می‌توانند در سایز‌های مختلفی از قبیل خانگی، صنعتی و … اقدام به احداث این نیروگاه‌ها کنند.


بیشتر بخوانید

دو نیروگاه برق خورشیدی در شهرستان دشتی افتتاح شد

نخستین نیروگاه خورشیدی خانگی استان بوشهر بهره‌برداری شد

ساخت بزرگترین نیروگاه خورشیدی جنوب کشور در دشتی


رئیس هیات مدیره و مدیر عامل شرکت توزیع نیروی برق استان بوشهر گفت: این استان به لحاظ شرایط آب و هوایی و برخورداری از نور خورشید در بیشتر ماه‌های سال از بهترین ظرفیت برای احداث این نوع نیروگاه‌ها برخوردار است.

مذکوری بیان کرد: استفاده از انرژی پاک از الویت‌های دولت و وزارت نیرو است و شرکت توزیع نیروی برق استان بوشهر نیز در راستای دستیابی به این هدف آماده ارائه هرگونه همکاری در تسهیل فرآیند صدور مجوز‌ها و ارائه اطلاعات تکمیلی و توجیهی برای سرمایه‌گذاران است.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.