دستگیری متخلف برداشت میوه بنه در منطقه مشهد مرغاب خرم بید

با تلاش ماموران یگان حفاظت منابع طبیعی شهرستان خرم بید متخلفان برداشت غیر مجاز میوه بنه در منطقه مشهد مرغاب شهرستان خرم بید، شناسایی و دستگیر شد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، خانعلی کریمی رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان خرم بید گفت: نیرو‌های منابع طبیعی حین انجام ماموریت‌های گشت و کنترل در منطقه مشهد مرغاب با مشاهده تخریب درختان بنه و تحت نظر قرار گرفتن این منطقه موفق به شناسایی و دستگیری متخلفان شدند.

او، بیان کرد: متخلفان با برداشت غیر قانونی مقدار قابل توجهی میوه بنه و سپس جمع آوری و دپو آن در قسمتی از جنگل اقدام به تخریب درختان جنگلی کرده بودند که با دستور رئیس دادگاه عمومی و انقلاب بخش مشهد مرغاب دستگیر و به مراجع قضایی تحویل داده شدند.

کریمی، تصریح کرد: در این راستا مقداری میوه بنه که از گونه‌های بومی و منحصر به فرد درختی در جنگل‌های ناحیه رویشی ایران - تورانی این شهرستان خرم بید است کشف و ضبط شد.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان خرم بید، ادامه داد:گونه بنه یکی از گونه‌های با ارزش جنگلی بوده و به لحاظ سازگاری بسیار بالایی که با شرایط اقلیمی مناطق خشک و نیمه خشک دارد، علاوه بر حفظ و جلوگیری از فرسایش خاک، نقش بسیار مهمی در ذخیره آب دارد.

کریمی، افزود: دلایل مختلفی از جمله چرای دام، آتش سوزی، تغییر کاربری زمین، بهره برداری نامناسب از محصولات جانبی، عوامل ژنتیکی و محیطی و نیز عوامل انسانی بنه کوهی را در معرض تخریب شدید قرار داده  که نیاز به همکاری مردم برای کاهش و جلوگیری از تخریب این درختان ارزشمند است.

او، با بیان اینکه شکستن شاخه درختان و زدن چوب به سر شاخه‌ها برای ریختن میوه و یا برگ که موجب آسیب به درختان می‌شود ممنوع است، اضافه کرد: مردم در صورت مشاهده هر گونه تخلف و آتش سوزی می توانند موضوع را به شماره تلفن ۱۵۰۴ یگان امداد جنگل و مرتع اطلاع دهند.

انتهای پیام/ت

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار