فرهادی در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

قلب فرهنگی پایتخت ظرفیت معماری ویژه‌ای دارد

شهردار منطقه ۶ تهران درباره برنامه‌های این شهرداری برای برگزاری «هفته تهران» توضیحاتی داد.

تورج فرهادی شهردار منطقه ۶ تهران  در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به برنامه‌های منطقه ۶ برای «هفته تهران»، اظهار کرد: منطقه ۶ تهران قلب فرهنگی پایتخت محسوب می‌شود و دارای نگارخانه‌ها، موزه‌ها و گالری‌های بسیاری است، اما متأسفانه به علت شیوع ویروس کرونا امکان بازدید از بسیاری از این اماکن برای شهروندان فراهم نیست، به همین علت تلاش کردیم در «هفته تهران» با اکران بخشی از گنجینه فرهنگی و هنری این منطقه در شرایط فعلی که امکان بازدید عمومی از اماکن هنری عمدتا میسر نیست، هنر را به خیابان‌ها بیاوریم.

فرهادی در خصوص نحوه انتخاب این آثار بیان کرد: چون این اکران‌ها به مناسبت هفته تهران صورت گرفت سعی کردیم تا آثار به نحوی انتخاب شوند تا پتانسیل فرهنگی این محدوده شهر به نمایش درآید. به طور مثال؛ در محدوده خیابان استاد نجات اللهی که به عنوان گذر صنایع دستی شناخته می‌شود از فرش‌های تهران بافت متعلق به گنجینه موزه فرش اکران شد. البته این انتخاب دو جنبه دارد؛ هم محل بافت فرش، شهر تهران است و هم مکانی که نگهداری می‌شود موزه فرش در خیابان کارگر است.

شهردار منطقه۶ تهران ادامه داد: قلب فرهنگی پایتخت ظرفیت معماری خاص و ویژه‌ را دارد و در این راستا تصویر ساختمان دبیرستان ماندگار البرز به عنوان نماد معماری میراثی این منطقه برای اکران محیطی انتخاب شده است.

فرهادی خاطر نشان کرد: ما در منطقه ۶ تمام تلاشمان را می‌کنیم تا هنر را فرای دیوار‌های بسته گالری‌ها و موزه‌ها به خیابان‌های شهر بیاوریم تا گامی در راستای آشتی شهروندان و هنر برداریم و در این روز‌ها حال خوشی اندازه یک قاب هنری به شهروندان هدیه دهیم.


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار