رونمایی از شبکه ملی آسیب‌های اجتماعی جوانان در کرمان

شبکه ملی آسیب های اجتماعی جوانان از طریق ویدئو کنفرانس با حضور معاون ساماندهی امور جوانان وزارت ورزش و جوانان در کرمان رونمایی شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، شبکه ملی آسیب‌های اجتماعی جوانان با حضور اسدی مدیرکل دفتر هماهنگی و نظارت بر امور جوانان وزارت ورزش و جوانان، بصیری معاون استاندار، پاریزی مدیرکل ورزش و جوانان استان کرمان و مهدوی مدیرکل دفتر امور اجتماعی فرهنگی استانداری کرمان، در محل اداره کل ورزش و جوانان به صورت وبینار با تندگویان معاونت جوانان وزارت ورزش و جوانان به همت موسسه مهر گستر کویر افتتاح شد.

محمدمهدی تندگویان، معاون ساماندهی امور جوانان وزارت ورزش و جوانان در حاشیه رونمایی از این سامانه ملی از این کار به عنوان یک اتفاق خوب و بزرگ نام برد و ضمن استقبال از آن، بیان داشت: شیوع ویروس کرونا به دلیل مشکلاتی که بوجود آورد، سبب یک وقفه در انجام کار‌های ما در عرصه‌ی ملی شد.

او گفت: رونمایی از این شبکه، نخستین کار بزرگ ملی ماست که طی امسال انجام می‌شود.

تندگویان ضمن گرامیداشت یاد و نام سردار شهید حاج قاسم سلیمانی، وی را از فرزندان استان کرمان و جزو افتخارات ملی ایران و از افتخارات جهانی اسلام عنوان و ابراز امیدواری کرد: به امید خداوند متعال و با مدد از این شهید والامقام، استارت این شبکه ملی بتواند به بهترین شکل ممکن در حوزه آسیب‌های اجتماعی موثر واقع شود.

رونمایی از شبکه ملی آسیب‌های اجتماعی جوانان در کرمان

او از وفاق و همدلی در نیرو‌های کرمان قدردانی کرد و گفت: کار‌های بزرگ و خوبی در کرمان اتفاق افتاده که سبب شده خاطرات خوبی از این استان داشته باشیم که مهمترین آن، برگزاری انتخابات دومین مجمع ملی سمن های جوانان کشور به میزبانی این استان بود.

تندگویان افزود: باید به توسعه این شبکه چه به لحاظ کمی و چه کیفی توجه ویژه‌ای شود و راهکار‌هایی برای پیشبرد بهتر آن اندیشیده شود.

او تصریح کرد: این شبکه‌ای که ایجاد شده، عمده‌ی فعالیت هایش ارتباط با سازمان ها، نهاد‌ها و وزرتخانه‌های دیگر است و در مقابل کاری که وزارت ورزش و جوانان به ویژه در حوزه جوانان انجام می‌دهد، بحث سیاستگذاری و ساماندهی شبکه‌ای داخلی مجموعه تشکل هاست.

رونمایی از شبکه ملی آسیب‌های اجتماعی جوانان در کرمان

معاون ساماندهی امور جوانان وزارت ورزش و جوانان گفت: برای موفقیت بیشتر این شبکه ملی، هماهنگی، همراهی و همکاری با همه‌ی نهاد‌هایی که در حوزه آسیب‌های اجتماعی فعالیت دارند، مهم است.

تندگویان توصیه کرد: برای انجام این کار، تمام نهاد‌هایی که در حوزه آسیب‌های اجتماعی فعالیت می‌کنند را لیست کنید، مدل همکاری و درصد همکاری‌ها مشخص شود، حتی اگر نیاز است، تفاهم نامه‌هایی را با نهاد‌های دیگر امضا کنید و تلاش کنید با ارگان‌هایی مانند ستاد مبارزه با مواد مخدر، امور خانواده و استانداری، بنیاد مستضفعان و... ارتباط بگیرید.

رونمایی از شبکه ملی آسیب‌های اجتماعی جوانان در کرمان

او افزود: اگر در زمینه‌ی این شبکه ملی، به یک جمع بندی برسیم، ما شبکه مان را در اختیار تمام استانداری‌ها در کشور قرار می‌دهیم، تا استانداری‌ها هماهنگ کنند که در جلسات ستاد ساماندهی امور جوانان استان‌ها از ظرفیت شبکه استفاده شود.

تندگویان تصریح کرد: من منتظرم تا این شبکه به یک شکل گیری مناسبی برسد، فرآخوان‌ها انجام شود، چارت و چارچوب کلی عملکرد و چشم انداز مشخص شود.

او بیان داشت: سعی می‌کنیم در یکی از جلسات شورای اجتماعی کشور هم با حضور وزیر کشور و تمام نهاد‌هایی که در شورا هستند، این شبکه را به ارگان‌هایی که در شورای اجتماعی کشور عضوند، معرفی کنیم.

رونمایی از شبکه ملی آسیب‌های اجتماعی جوانان در کرمان

معاون ساماندهی امور جوانان وزارت ورزش و جوانان ابراز امیدواری کرد: با کمک مسئولان کشور بتوانیم کار مضاعفی را برای این شبکه انجام دهیم.

تندگویان بر توجه به آسیب‌های جدید و مسائل نوپدید نیز تأکید و تصریح کرد: باید کار به شکلی انجام شود که تمام مردم بتوانند از خدمات آن استفاده کنند.

انتهای پیام/ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار