پایان برداشت محصول خیار سبز و انگور در خرمبید

مدیر جهاد کشاورزی خرم بید از پایان برداشت محصول خیار سبز و انگور در این شهرستان خبر داد و گفت: ۲۸۰۰ تن محصول خیار سبز از سطح ۱۳۰ هکتار مزارع این شهرستان برداشت شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، آرش خسروانی اظهار داشت: برداشت محصول خیار از نیمه دوم مردادماه آغاز و به دلیل شرایط آب و هوایی منطقه تا اوایل مهر ماه ادامه داشت و عمده محصول تولید شده پس از برداشت و درجه بندی به کارخانه‌ها و واحد‌های تبدیلی صنایع غذایی داخل شهرستان و شهرستان‌های همجوار تحویل و مابقی صرف مصارف تازه خوری شده است.

او افزود: قیمت این محصول هر کیلو ۲۴۰ هزار ریال درجه یک تا ۱۲ هزار ریال درجه ۴ به فروش رسیده است و تمام سطح زیر کشت با استفاده از بذور هیبرید کشت و با آبیاری تیپ آبیاری شده است.

این مقام مسئول تصریح کرد: صرف نظر از هزینه‌های کاشت محصول خیارسبز، حدود ۲۰۰ نفر کارگر به ازای هر هکتار، در دوره برداشت به صورت مستقیم اشتغالزایی فصلی را به دنبال داشته است و با توجه به وجود ۵ واحد صنایع تبدیلی در شهرستان پیشنهاد می‌شود این محصول در سبد حمایتی تخصیصی نهاده‌های یارانه دار قرار گیرد.

پایان برداشت انگور از باغات شهرستان خرم بید

مسئول باغبانی مدیریت جهاد کشاورزی خرم بید گفت: عملیات برداشت انگور از سطح ۸۰۰ هکتار از باغات این شهرستان با میانگین تولید ۷ تن درهکتار به پایان رسید.

رامین جعفری گفت: متاسفانه در سال زراعی جاری به دلیل سرمازدگی بهاره شاهد کاهش عملکرد شدید در سطح باغات شهرستان بودیم به طوری که به بیش از ۵۰ درصد از محصول باغات انگور خسارت وارد شد و میانگین برداشت از ۱۵ تن در هکتار به کمتر از ۷ تن در هکتار رسید.

جعفری افزود: مهمترین ارقام کشت شده در شهرستان شامل ارقام، «خلیلی»، «سیاه سردشت»، «رطبی»، «شیرازی» «ترکمن ۴» و «قرمز بی دانه» است.

پایان برداشت محصول خیار سبز و انگور در خرمبید

این مقام مسئول تصریح کرد: با توجه به اینکه بیش از ۹۰ درصد باغات انگور در شهرستان شامل رقم خلیلی است عمده محصول تولیدی این رقم به صورت سنتی، به کشمش تبدیل می‌شود.

کشمش‌های تولیدی به روش، «آفتابی»، «سایه خشک» و «تیزابی» فرآوری می‌شود به طوری که پس از فرآوری، کشمش تولیدی ۲۵ درصد وزن اولیه میوه برداشت شده است.

انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار