کرونا، اهدای خون در مازندران را ۱۱ درصد کاهش داد

با توجه به شیوع کرونا، میزان اهدای خون در مازندران در شش ماهه نخست امسال ۱۱ درصد کاهش داشت.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ،دکتر ذوالفقار تقوی مدیرکل انتقال خون مازندران با بیان اینکه شیوع ویروس کرونا موجب کاهش اهدای خون در استان شده است،گفت: میزان اهدای خون مردم استان در شش ماهه نخست امسال در مقایسه با مدت مشابه پارسال ۱۱ درصد کاهش داشت.

او افزود: ۷۴ هزار و ۳۸۵ نفر در این مدت برای اهدای خون به مراکز انتقال خون مازندران مراجعه کردند که ۶۰ هزارو ۹۰ نفر موفق به اهدای خون شدند.

دکترذوالفقار تقوی گفت: از این تعداد اهداکنندگان ۵۸ هزار و ۲۱۲ نفر مرد و هزار و ۸۷۸ نفر را بانوان تشکیل دادند.

او با اشاره به اینکه فقط سه درصد بانوان مازندرانی خون اهدا می‌کنند، افزود: بانوان نیمی از جمعیت جامعه و نیمی از مصرف کنندگان خون را تشکیل می‌دهند و از آنجایی که خون اهدایی بانوان از سالمترین منابع خونی است انتظار داریم مشارکت بیشتری در اهدای خون داشته باشند.

دکتر ذوالفقار تقوی ادامه داد: نیاز به خون و فرآورده‌های آن یک نیاز همیشگی و روزانه است و با توجه فرارسیدن فصل سرما و شیوع آنفلوآنزا و موج مجدد کرونا این نیاز افزایش می‌یابد.

او تامین پلاسمای بیماران کرونایی را از دیگر وظایف انتقال خون مازندران برشمرد و گفت: ۴۸۵ واحد پلاسما تاکنون از افراد بهبود یافته کووید ۱۹ دریافت کرده و برای درمان بیماران کرونایی در اختیار مراکز درمانی قرار دادیم.

مدیرکل انتقال خون مازندران افزود: افرادی که به کووید ۱۹ مبتلا شدند و یک ماه از بهبودی آنان گذشته است می‌توانند به انتقال خون بابل مراجعه کنند و پس از انجام معاینات و آزمایشات لازم نسبت به اهدای پلاسما اقدام کنند.

انتهای پیام/س
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.