عابران پیاده و راکبان موتورسیکلت در صدر جان باختگان سوانح جاده‌ای

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان همدان گفت: درصد قابل توجهی از جان باختگان سوانح جاده‌ای مربوط به عابران پیاده و موتورسیکلت سواران است.

عابران پیاده و راکبان موتورسیکلت در صدر جان باختگان حوادث جاده‌ایبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان، مصطفی پناهنده، مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان همدان اظهار داشت: متاسفانه نیمی از جانباختگان نیز جوان و ۱۸ تا ۳۰ ساله هستند و عدم استفاده از کلاه ایمنی نیز بر افزایش شدت جراحات و مرگ موتورسواران تاثیر زیادی دارد.

پناهنده در نشست ویدئو کنفرانس برنامه ریزی دهه ایمنی راه‌ها که با هدف افزایش ایمنی و کاهش سوانح و حوادث رانندگی در جاده ها، نامگذاری شده است،افزود: یکی از طرح‌های مهم حوزه حمل و نقل استان، اجرای طرح ارتقای ایمنی راکبان موتورسیکلت سوار است که هر ساله در قالب برگزاری دوره‌های آموزشی و توزیع اقلام ایمنی در استان اجرا می‌شود.

پناهنده با بیان اینکه پارسال طرح‌های پنج گانه ارتقای ایمنی شامل ایمن سازی (آشکار سازی کامیون‌ها، ادوات کشاورزی، وانت بارها، عابران پیاده و موتور سیکلت سوارها) اجراشد،به توزیع ۶۰۰ عدد کلاه ایمنی بین راکبان موتور سوار در این مدت اشاره کرد .

او  با تأکید بر  ترویج رعایت نکات ایمنی برای  کاهش سوانح و حوادث جاده‌ای گفت:در این زمینه  با دستگاه‌های مرتبط از جمله هلال احمر، پلیس راه، اورژانس، صدا وسیما، آموزش و پرورش و... هماهنگی‌های لازم انجام شده است

مدیرکل راهداری استان همدان تأکید کرد: نامگذاری ۱۴ تا ۲۵ آبان  به عنوان دهه ایمنی راه‌ها فرصت بسیار مناسبی را در اختیار ما قرار داده است تا با آموزش و ترویج نکات ایمنی در جهت افزایش ایمنی و کاهش سوانح و حوادث رانندگی قدم موثری را برداریم.

مصطفی پناهنده بیان داشت: ما باید از دوران کودکی رعایت قوانین و مقررات راهنمایی و رانندگی را به فرزندانمان آموزش دهیم که در همین زمینه این اداره کل با اعزام کارشناسان خود به مدارس حاشیه راه‌ها و دیگر مدارس اقدام به توزیع بسته‌های آموزشی و ایمنی در بین دانش آموزان می‌کند.

این مسئول افزود: آشکارسازی و آرام سازی ترافیک‌های عبوری در محور‌های مواصلاتی استان، توزیع کتابچه و بروشور آموزشی و اقلام تبلیغی و همچنین نصب تبلیغات محیطی از دیگر اقدامات انجام شده به منظور هفته ایمنی است.

انتهای پیام/ د 

برچسب ها: وزارت راه ، راهداری
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.