در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح شد؛

هشدار‌ هواشناسی به کشاورزان؛ بارش‌های پاییز کمتر از نرمال خواهد بود

مدیر کل شبکه پایش هواشناسی کشاورزی گفت: کشاورزان استان‌های شمال غرب در برداشت سیب زمینی و گوجه فرنگی تعجیل کنند.

مسعود حقیقت مدیر کل شبکه پایش هواشناسی کشاورزی در گفت‌وگو با خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، از رگبار باران در برخی نقاط کشور خبر داد و گفت: امروز در نیمه شمالی آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، اردبیل، شمال زنجان، گیلان، گلستان، مازندران و خراسان شمالی رگبار شدید باران همراه با رعد و برق و کاهش ۶ تا ۱۰ درجه‌ای دما انتظار می‌رود.

او افزود: روز سه شنبه در استان‌های نیمه شمالی آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، اردبیل، گیلان، مازندران، گلستان، خراسان شمالی و ارتفاعات تهران رگبار باران همراه با کاهش دما پیش بینی می‌شود.

حقیقت در توصیه‌ای به کشاورزان بیان کرد: با توجه به کاهش دما در استان‌های شمال غرب به کشاورزان توصیه می‌شود که در برداشت سیب زمینی و گوجه فرنگی تعجیل کنند.


بیشتر بخوانید


مدیر کل شبکه پایش هواشناسی کشاورزی ادامه داد: با وجود بارش باران در استان گلستان، شالیکاران هرچه سریع‌تر نسبت به برداشت شالی اقدام کنند.

او با تاکید بر تعجیل در برداشت سیب و انگور در استان‌های آذربایجان شرقی بیان کرد: کشاورزان استان آذربایجان شرقی برای جلوگیری از خطر سرمازدگی نسبت به مه پاشی باغات اقدام کنند.

به گفته این مقام مسئول، با وجود رگبار باران همراه با رعد و برق به عشایر توصیه می‌شود که از رفتن به ارتفاعات و چرای دام خودداری کنند.

کاهش ۶۰ درصدی بارش نسبت به سال قبل

مدیر کل شبکه پایش هواشناسی کشاورزی درباره آخرین وضعیت بارش کشور گفت: بنابر اخرین آمار از ابتدای سال زراعی تاکنون مجموع بارش کشور ۷ دهم‌میلی متر بوده، درحالیکه مدت مشابه سال قبل ۲.۲ میلی متر و بلندمدت ۱.۸ میلی متر بوده است که این امر کاهش ۶۰ درصدی بارش نسبت به سال قبل را نشان می‌دهد.

مدیر کل شبکه پایش هواشناسی کشاورزی در پایان تصریح کرد: مدل‌های اقلیمی نشان می‌دهد که بارش‌های فصل پاییز کمتر از نرمال خواهد بود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار