پیاده روی صبحگاهی، ناشتا بهتر است یا بعد از صرف صبحانه؟

آن دسته از افرادی که به قصد کاهش وزن به پیاده روی صبحگاهی می‌روند با این سوال رو به رو هستند که صبحانه را چه زمان (قبل از پیاده روی یا بعد از پیاده روی) صرف کنند.

رضا افتخار مشاور و کارشناس ارشد تغذیه در گفت و گو با خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد،گفت: ورزش پیاده روی از ورزش‌های بی هوازی است که سوخت آن چربی است و از منابع کربوهیدرات مصرف نمی‌کند بدین معنا که خوردن یا نخوردن صبحانه قبل از پیاده روی تاثیری در لاغری و کاهش وزن ندارد.

او افزود: معمولا در ورزش‌هایی مثل دوی ۱۰۰ متر که در مدت کوتاهی فرد به انرژی زیادی نیاز دارد، صرف غذا قبل از آن ضروری است به طور کلی در ورزش‌های هوازی بدن از منابع کربوهیدرات مصرف می‌کند.

بیشتر بخوانید


مشاور و کارشناس ارشد تغذیه در پاسخ به این سوال که پیاده روی در چه موقعی از روز انجام شود تاثیر بیشتری در کاهش وزن خواهد گذاشت گفت: مداومت در پیاده روی روزانه (حداقل به مدت چهل و پنج دقیقه) در کاهش وزن تاثیر بیشتری دارد و این پیاده روی در هر زمان از روز می‌تواند انجام شود.

افتخار ادامه داد: تاثیر پیاده روی در کاهش وزن زمانی است که همراه با رژیم غذایی باشد و اگر فرد کالری زیادی دریافت کند پیاده روی تاثیری نخواهد داشت.
 
انتهای پیام//م.م
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار