دسترسی ۱۳۶۳۶ هزار مدرسۀ روستایی به اینترنت پرسرعت فراهم شد

مدارس روستایی ایران امروز در مراسمی با حضور رئیس جمهور و وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات به اینترنت پرسرعت مجهز شدند.

دسترسی ۷۶ هزار مدرسۀ روستایی به اینترنت پرسرعت فراهم شدبه گزارش خبرنگار حوزه دنیای ارتباطات گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، با هدف کاهش شکاف دیجیتالی و تحقق عدالت ارتباطی و آموزشی برای دانش‌آموزان مناطق محروم، «هوشمندسازی مدارس کشور» در قالب پروژۀ وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، ۱۳۶۳۶ مدرسه روستایی را به اینترنت پرسرعت مجهز شد. این پروژه، امروز مورخ چهاردهم مهر ماه، با حضور حجت الاسلام روحانی رئیس‌جمهوری و محمد جواد آذری جهرمی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات افتتاح شد.

در ابتدای مراسم محمد امید معاون توسعه روستایی، مناطق محروم و عشایر به عنوان طرح‌های افتتاحی امروز توسط رئیس جمهور اشاره کرد و گفت: بخش قابل توجهی از بحث زیرساخت های روستاهای کشور است که با حضور آقایان وزرا امروز ارائه خواهد شد. در دولت یازدهم و دوازدهم کارهای بسیار بزرگی چون توسعه گاز، آب، آموزش و ...در روستاهای کشور اتفاق افتاده است. یکی از مباحثی که در اینجا به آن اشاره شد بحث توسعه اشتغالزایی در روستاهاست که با پیگیری های ویژه شما انجام شد و تسهیلات خیلی خوبی را در روستاهای کشور به جا گذاشت.

وی در ادامه امروز بیان کرد: امروز روستاهای کشور شاهد سرانه درآمد روستایی منهای 900 هزار تومان بوده و امروز 14 میلیون درصد مثبت داشته و چیزی حدود سه میلیون و 600هزار تومان مثبت است و نرخ بیکاری روستایی کاهش چشمگیری داشته است و مهمترین نکته در این زمینه مهاجرت روستاییان به شهر است که با کارهای زیرساختی قوی که در روستاها انجام شده به ویژه اشتغال روستاییان گردونه چرخید و نرخ جمعیت روستایی از سال 96 و 98 و قطعا در سال 99 به یک دهم کاهش پیدا کرده است و 6 درصد بهبود آماری داشتیم.

معاون توسعه روستایی، مناطق محروم و عشایر افزود: در بخش پروژه هایی که امروز مورد افتتاح است زیرساخت های روستایی است که 6 و 700 طرح عمرانی روستایی انجام می‌شود و 25 هزار طرح اشتغال روستایی بهره برداری خواهد شد و در کنار همه این اتفاقات 72 هزار واحد مسکونی امروز افتتاح خواهد و به طور ویژه امروز 1500 میلیارد تومان برای بیمه خانوارهای روستایی از سمت شما به روستاییان هدیه داده خواهد شد.

محمدجواد آذری جهرمی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در ادامه آیین افتتاحیه طرح‌های ملی روستایی و عشایر گفت: با دستور موکد جنابعالی بخش مهمی از توان خودمان را در تحقق عدالت ارتباطی مصروف کردیم و امروز پوشش شبکه تلفن همراه در 95 درصد از همه روستاهای کشور فراهم شده است. ما دسترسی به اینترنت پرسرعت کشور را در سال 1394 آغاز کردیم و خوشبختانه با فاصله نه چندان زیادی در روستاهای کشور توانستیم این قابلیت را فراهم کنیم و انشالله بتوانیم به مدد الهی تا پایان دولت این توسعه را برای روستاهای بالای 20 خانوار به شاخص صدرصدی برسانیم.

وی در ادامه این مراسم گفت: آماده زیرساخت های تحقق آموزشی بود که امروز برای بیش از 13 میلیون دانش آموز و 1 میلیون معلم و دیگر کارمندان آموزشی اینترنت رایگان را فراهم کردیم، که یک خدمت بزرگ از سمت دولت دوزادهم بود.

آذری جهرمی ادامه داد: یکی از خدمات شبکه ملی اطلاعات، فراهم آوری زیرساخت های مدارس هوشمند بود و این برنامه در ذیل برنامه ایران هوشمند پیگیری شد و تلاش کردیم زیر ساخت های او را فراهم کنیم و امروز با برقراری ارتباط با استان سیستان و بلوچستان از شما اجازه این بهره برداری را از شما خواهیم گرفت.

در ادامه امیر ناظمی معاون فناوری اطلاعات وزارت ارتباطات در برقراری ارتباطی تصویری با نهاد ریاست جمهوری، گفت: امروز شاهد اتصال 76 هزار و 200مدرسه به شبکه مدارس دانا هستیم، که 180میلیارد تومان هزینه این شبکه بود که تولیدکنندگان داخل همه امکانات او را فراهم کردند.

معاون فناوری اطلاعات ادامه داد: امروز 94 درصد از مدارس کشور به شبکه دانا متصل می‌شوند و زیرساخت مدارس هوشمند فراهم شده است، همچنین امروز چند پلتفرم آموزشی دیگر در زیر مجموعه شبکه دانا افتتاح شد.

در ادامه این مراسم شبکه دانا به دستور حجت الاسلام حسن روحانی رئیس جمهور افتتاح شد.


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار