در تماس با رئیس دومای دولتی روسیه؛

قالیباف: باید تلاش کنیم درگیری‌­­های قره‌باغ متوقف شود

رئیس مجلس کشورمان گفت: تشدید تنش‌های ارمنستان و آذربایجان نگران کننده است، باید تلاش کنیم که درگیری‌ها متوقف شود.

به گزارش حوزه مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، ویچسلاو والودین رئیس دومای دولتی روسیه امروز دوشنبه طی تماسی تلفنی با محمدباقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی گفت‌وگو و رایزنی کرد.

والودین در ابتدای این تماس بر توسعه همکاری پارلمانی ایران و روسیه تأکید کرد و گفت: امیدواریم با فراهم شدن شرایط بهداشتی، شاهد تبادل هیات­های پارلمانی میان مجالس دو کشور باشیم.

وی در ادامه همکاری­‌های متنوع ایران و روسیه را بخش مهمی از روابط فیمابین دانست و افزود: پارلمان روسیه آمادگی لازم برای کمک به تسهیل روابط در تمامی زمینه­‌ها را با جمهوری اسلامی ایران دارد.

رئیس دومای دولتی روسیه در پایان با اشاره به تشدید درگیری­‌های ارمنستان و آذربایجان بر سر موضوع قره‌­باغ، گفت: همچون شما معتقد هستیم که باید این درگیری بصورت مسالمت­آمیز و از طریق گفت‌وگو و مذاکره حل و فصل شود.

محمدباقر قالیباف نیز در این تماس تلفنی با اشاره به گذشت چند ماه از فعالیت مجلس یازدهم، گفت: دوره پیشِ­رو فرصت مغتنمی برای ایران و روسیه است که روابط پارلمانی خود را توسعه ببخشند و همکاری­‌های فیمابین را شتاب دهند.

وی افزود: تداوم گفت‌وگوی تهران - مسکو، هم در حوزه­ منطقه‌­ای و هم در حوزه­ی بین‌­المللی تأثیرگذار خواهد بود و ما از استمرار گفت‌وگو‌های سازنده دو کشور استقبال می‌­کنیم.

رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به شرایط پیش‌­آمده­ ناشی از شیوع ویروس کرونا، گفت: همه­‌گیری کرونا برخی همکاری‌­های دو طرف را تحت ­تأثیر قرار داده است، اما در شرایط حاضر انتظار داریم با رعایت پروتکل­‌های بهداشتی این همکاری­‌ها با سرعت بیشتری ادامه یابد.

قالیباف در پایان تشدید تنش­‌های ارمنستان و آذربایجان را نگران­‌کننده خواند و گفت: باید تلاش کنیم که درگیری‌­­ها متوقف شود و طرفین با گفت‌وگو به مناقشات موجود پایان دهند.

طرفین در این تماس تلفنی بر اهمیت ساز و کار کمیسیون عالی مشترک پارلمانی دو کشور تأکید کردند.


بیشتر بخوانید

ایران برای دعوای آذربایجان و ارمنستان ریش گِرو می‌گذارد؟


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
hamed
۱۰:۳۳ ۱۵ مهر ۱۳۹۹
آقاي قاليباف شما اگه قراره تلاش كنين ، در رابطه با حل مشكلات اقتصادي مردم تلاش كن .
الان فكر كنم مردم كشور خودت واجبتر باشن تا كشورهاي ديگه
آخرین اخبار