۷۴۷ مورد بازرسی از مطب‌ها و مراکز درمانی استان همدان

رئیس نظام پزشکی استان همدان گفت: از اواسط اردیبهشت تا کنون ۷۴۷ مورد بازرسی از مطب‌ها و مراکز درمانی استان انجام شده است.

علیرضا مدرکیان ریس نظام پزشکی استان همدان در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان، گفت: از اواسط اردیبهشت تا کنون ۷۴۷ مورد بازرسی از مطب‌ها و مراکز درمانی استان  از سوی نظام پزشکی و تعزیرات انجام شد که ۵ درصد از این مراکز شیوه نامه های بهداشتی را رعایت نکرده بودند.

او در ادامه با بیان اینکه ۶۳ بازرسی از درمانگاه‌های خصوصی و عمومی هم انجام شده است گفت: در هفته جاری با توجه به تشدید شیوع کرونا ویروس و ضرورت اعمال محدودیت‌ها،  بازرسی از مطب‌ها و مراکز درمانی افزایش می‌یابد.

مدرکیان با اشاره به شیوع بیماری کووید ۱۹ و توجه به محدودیت‌های اعمال شده از سوی ستاد ملی و ستاد استانی مبارزه با بیماری کووید ۱۹ گفت: رعایت فاصله گذاری اجتماعی، کوتاه کردن زمان حضور بیماران در مطب، عدم پذیرش بیمار و همراهان بدون ماسک، تناسب پذیرش تعداد بیماران با زمان حضور پزشک باید مورد توجه جدی قرار گیرد.

رئیس نظام پزشکی استان همدان  با بیان اینکه در مطب ها نباید بیش از ۵ الی ۶ بیمار در اتاق انتظار حضور داشته باشد، گفت: مهیا نمودن امکانات شست شویی دست و مواد ضد عفونی کننده  در زمان حضور بیماران با توجه به ظرفیت و فضای موجود الزامی است.

او  با اشاره به بازرسی انجام شده در مطب های استان، گفت: ۵ پزشک برای تذکر حضوری به هیئت بازرسی فراخوانده شدند.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.