نشست کمیته مدیریت پسماند برای روستا‌های شوشتر برگزار شد

نشست کمیته مدیریت پسماند با رویکرد ساماندهی پسماند‌های روستا‌های حاشیه و بخش مرکزی شوشتر در اداره حفاظت محیط زیست این شهرستان برگزار شد.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، اولین نشست کمیته مدیریت پسماند شوشتر در سال ١٣٩٩ با حضور تعدادی از دهیاران بخش مرکزی و حاشیه شوشتر و اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای با هدف ساماندهی پسماند‌های روستا‌های حاشیه‌ای و مرکزی این شهرستان برگزار شد.

در این نشست ضمن بررسی مشکلات و معضلات موجود در حوزه مدیریت پسماند‌های عادی و کشاورزی روستاها، بر اهمیت مدیربت صحیح و اصولی پسماند‌های روستایی و راهکار‌های حفظ پاکیزگی و کاهش اثرات زیانبار زباله‌ها و نخاله‌های روستایی خصوصا روستا‌های داخل و حاشیه شهر و زیباسازی و پاکسازی اماکن عمومی، معابر و مبادی ورودی پرداخته شد و از دهیاران خواسته شد تا در زمینه فرهنگسازی و آموزش روستاییان و کنترل تخلفات پسماند و پیگیری ادوات و تجهیزات مورد نیاز خود در این حوزه اهتمام و تلاش بیشتری نمایند.

تدارک برنامه بازدید از مراکز خرید و فروش ضایعات و ساماندهی این مراکز، رفع موانع قانونی پاکسازی پسماند‌های حاشیه جاده‌ها و مراکز بین راهی توسط دهیاری‌ها و تأکید بر اطلاع رسانی و آموزش روستائیان برای جلوگیری از سوزاندن کاه و کلش اراضی کشاورزی از دیگر موضوعات مهم بررسی شده در این نشست بود.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.