پویش «هرخانه یک حسینیه و هر هم‌استانی یک زائر اربعین» در بوشهر اجرا می‌شود

مدیر کل تبلیغات اسلامی بوشهر گفت: به مناسبت اربعین حسینی پویش «هرخانه یک حسینیه و هر هم‌استانی یک زائر اربعین» در استان اجرا می‌شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، حجت‌الاسلام عبدالرضا سروستانی مدیر کل تبلیغات اسلامی استان بوشهر،  در جلسه کمیته فرهنگی، آموزشی ستاد اربعین استان بوشهر با  تسلیت فرا رسیدن اربعین سید و سالار شهیدان بیان کرد: با توجه به شرایط خاصی که در آن قرار داریم برپایی مراسم و آیین‌های اربعین سید الشهدا (ع) و دهه آخر صفر با شیوه‌نامه‌های ۱۷ گانه‌ای که ستاد مقابله با کرونای استان پیش از این اعلام کرده است و همچنین رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی و دستورالعمل‌های بهداشتی در استان برگزار می‌شود.

او تاکید کرد: هیات‌های مذهبی و جامعه دینی، مداحان و شبکه تبلیغی ما در برگزاری مراسم‌ دهه محرم شیوه‌نامه‌های بهداشتی را به خوبی رعایت کردند و برای اربعین حسینی و همچنین دهه آخر صفر نیز همین‌گونه خواهد بود.

رئیس کمیته فرهنگی ستاد اربعین استان بوشهر، استفاده از ماسک و رعایت ضوابط بهداشتی از سوی هیات‌های مذهبی را ضروری دانست و تاکید کرد: زیارت اربعین امسال با حفظ شیوه‌نامه‌های بهداشتی در منازل و مراکز دینی برگزار خواهد شد و استفاده از ماسک و رعایت بهداشت فردی در شکست زنجیره انتقال ویروس کرونا برای همه عزاداران حسینی ضروری است.


بیشتر بخوانید


سروستانی بر لزوم استفاده حداکثری از فضای مجازی برای ترویج فرهنگ اربعین و آموزه‌های دهه آخر صفر تأکید کرد و مشارکت بیشتر هیات‌ها، مراکز و محافل مذهبی در استفاده از این ظرفیت برای گسترش معارف اربعین حسینی را خواستار شد.

او گفت: در آستانه اربعین حسینی پویش «هرخانه یک حسینیه و هر هم‌استانی یک زائر اربعین» را راه اندازی کرده‌ایم که امید داریم هم استانی‌ها در این پویش مشارکت کنند تا از ظرفیت موجود استفاده ببریم و از فضائل زیارت سیدالشهدا(ع) بهره‌مند شویم.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.