دره مجسمه ها، دیدنی های هرمز و قشم

یکی از زیباترین و مشهورترین جزایر ایران، جزیره قشم محسوب می‌شود.

به گزارش خبرنگار نبض بازار گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، یکی از زیباترین و مشهورترین جزایر ایران، جزیره قشم محسوب می‌شود که دیدنی‌های بی‌شماری دارد و برای گردشگران، عاشقان سفر و ماجراجویان مکانی بکر است. چه با تور قشم علی بابا چه به‌صورت خانوادگی و با ماشین شخصی به این سفر بروید، می‌توانید از این بابت مطمئن باشید که در زمان برگشت احساس می‌کنید که زمان زود گذشته است. این به‌خاطر جذابیت‌های این جزیره است که حتی لحظه‌ای نمی‌توانید در هتل قشم بمانید و مدام شما را به کندوکاو وامی‌دارد. درادامه با ما همراه باشید تا با یکی دیگر از زیبایی‌های قشم یعنی جزیره هرمز آشنا شوید.

معرفی دره مجسمه ها هرمز، از جاذبه های نزدیک جزیره قشم

کنار دیدنی‌های قشم اعم از دره رنگین‌کمان، غار سکوت، قلعه پرتغالی‌ها، ساحل سرخ، ساحل فرش و... دره‌ای وجود دارد که مخوف‌ترین دره جنوب ایران محسوب می‌شود. دره مجسمه‌ها در فضای کوهستانی جنوب‌غربی جزیره هرمز، در استان هرمزگان قرار دارد. 40 متر ارتفاع داشته و وقتی به آن نگاه می‌کنید، ذهن شما نمی‌تواند دست از خیالبافی بردارد. تصویر اژدها، سیمرغ، مرغ، بز کوهی، خروس و... ذهن شما را به‌سمت ماجراجویی و خلق تصاویر واضح‌تر می‌کشاند. سنگ‌هایی با اشکال مختلف که بر اثر عوامل فرسایشی و بیرون‌آمدن جزیره هرمز از زیر آب به‌وجود آمدند، علت نام‌گذاری دره را مشخص می‌کنند. عمر زمین‌شناسی این جزیره به 600 میلیون سال قبل و عمر بیرون‌آمدن از آب به حدودا 50 هزار سال پیش می‌رسد. از خلاقیت ذهنی که بگذریم، از آرامش روحی نمی‌توان گذشت. تصور نشستن لبه یک پرتگاه و نظاره آب‌های نقره‌فام خلیج نیلگون همیشه فارس و لذت از منظره خیره‌کننده خط ساحلی شما را از همه دغدغه‌هایتان رها می‌سازد. مخصوصا اگر سمت راست ساحل بنشینید. ساحلی قرمز رنگ جلوی چشم شما پدیدار خواهد شد که شانس دیدن آن را در همان لحظه خواهید داشت؛ گویی که چشمانتان تصویرسازی کرده‌اند. البته سعی کنید هنگام بازدید از این دره به‌دلیل ارتفاع زیاد آن، احتیاط کنید. مخصوصا مراقب کودکان بازیگوش خود باشید. اگر زمانی‌که تور قشم با تعداد زیادی پابرجا است و پیک سفری این جزیره محسوب می‌شود به این سفر می‌روید، محبوبیت آن را دست کم نگیرید. فضای این دره کوچک است و به‌دلیل ظرفیت کم فرصت زیادی برای استفاده از منظره ندارید. علاوه‌بر ماجراجویی این دیدنی برای عکاسان خلاق هم محیط خوبی محسوب می‌شود.

دره مجسمه ها، دیدنی های هرمز و قشم

سفر به دره مجسمه ها

این مکان داستان‌های عاشقانه و ترسناکی پشت خودش دارد. برای مثال مردم محلی می‌گویند دو جوان وقتی به یکدیگر دل می‌باختند، در این مکان همدیگر را ملاقات می‌کردند. درخت‌های ورودی این دره با این‌که تنه ندارند؛ اما درخت‌های خاصی هستند. خاص از این نظر که این درخت‌ها بومی جزیره هرمز هستند و به‌دلیل ریشه قوی برای از خاک بیرون‌آوردن هرکدام به ماشین مخصوصی نیاز است. شما فقط حدود 20 دقیقه پیاده‌روی به‌سمت ساحل با این طبیعت بکر و دست‌نخورده فاصله دارید. آن‌قدر پیاده‌روی خود را پیش ببرید که عرض مسیر کم و کم‌تر شود؛ تا حدی که فقط یک انسان بتواند عبور کند. آن‌وقت یک نمای 180 درجه در ارتفاع از یک آبی بی‌کران جلوی چشمانتان جان می‌گیرد.. البته این یک پیاده‌روی ساده و معمولی نیست. روی خاک‌های نقره‌ای رنگ قدم بگذارید و شگفتی را حتی قبل از رسیدن به این دره تجربه کنید. به‌همین دلیل حتما درنظر داشته باشید که کفش راحت و مخصوص پیاده‌روی بپوشید و لباس‌های سبکی هم استفاده کنید تا اذیت نشوید. بهتر است همراه خود آب و مقداری تنقلات نیز داشته باشید. البته اگر در زمان خاصی از این دره بازدید کنید، شک نداشته باشید که دستفروشانی خواهید دید که تنقلات یا سوغاتی می‌فروشند؛ اما محض احتیاط بهتر است کمی خوراکی همراه خود بردارید. از نوازندگانی که در این دره مشغول نواختن ساز هستند، هم نمی‌توان ساده گذشت. کسانی که لذت دیدار از این جاذبه را دو برابر می‌کنند. هنگ‌درام، گیتار، تار، سه‌تار و... علاقه‌مندی شما هر چیزی که باشد و هر سازی که به شما آرامش می‌دهد، در این دره نواخته می‌شود. به‌دلیل نبود تابلوهای راهنمای کافی احتمال گم‌کردن مسیر وجود دارد؛ به‌همین دلیل همراه‌داشتن نقشه گردشگری جزیره حتما به شما کمک خواهد کرد. نقشه دکتر نادعلیان یکی از نقشه‌های کمک‌دهنده و خوب است که با یک جستجوی ساده می‌توانید آن را دانلود کنید. سفر با تور قشم، اقامت در هتل قشم علی بابا و بازدید از جاذبه‌های بی‌نظیر این جزیره یکی از محشرترین سفرهایی را برایتان می‌سازد که می‌توانید تجربه کنید.

دره مجسمه ها، دیدنی های هرمز و قشم

دسترسی

برای بازدید از این جاذبه دیدنی از جاده‌ای که در امتداد ضلع غربی جزیره هرمز قرار دارد، به فرعی غربی وارد می‌شوید. با این فرعی خاکی و گذشتن از یک دره کم عمق به نقطه‌ای از کوه بر بلندای ساحل غربی جزیره خواهید رسید. البته برای رفتن به جزیره هرمز می‌توانید از اسکله شهید حقانی نیز استفاده کنید. همچنین اجاره دورچرخه و استفاده از توک توک (وسیله نقلیه توریستی) یکی دیگر از راه‌هایی است که شما را به این محل بکر می‌رساند. درطول سفر فقط در هتل قشم ننشینید و سری به جاذبه‌های این جزیره بزنید تا آرامش خود را در دره مجسمه‌ها پیدا کنید.

انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار