مدیرکل امور عشایر استان ایلام:

۹۹ کانون استقرار عشایر کوچرو در ایلام وجود دارد

یاسمی گفت: ۹۹ کانون عشایری برای استقرار عشایر کوچرو در استان ایلام وجود دارد که دارای منابع، امکانات و استعداد‌های لازم برای ایجاد اشتغال و اسکان هستند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ایلام ؛فرشاد یاسمی مدیرکل امور عشایر استان ایلام با بیان اینکه این کانون‌ها شامل ۲ نوع برنامه‌ریزی شده و خودجوش هستند، گفت: از این تعداد تنها ۱۵ کانون عشایری به صورت سازمان یافته و براساس نظر اداره امور عشایر در نقاط مختلف استان هدایت شده‌اند.

او تاکید کرد: اقدامات لازم برای تجهیز، اسکان و استقرار سازمان‌یافته ۸۴ گروه عشایری که تاکنون بر اساس نظر اداره امور عشایر هدایت نشده‌اند در آینده نزدیک انجام خواهد شد.

یاسمی مهم‌ترین مطالبه عشایر را نیازسنجی و شناسایی قابلیت‌های آن‌ها دانست و یادآور شد: اساس و زیربنای مطالعات جامعه عشایری، بررسی و شناخت نیازمندی‌ها و قابلیت‌های آنان است.

مدیرکل امور عشایری ایلام مهم‌ترین فعالیت جاری و مهم در راستای حمایت از جامعه عشایر استان را تامین سوخت‌های فسیلی ذکر کرد و افزود: علاوه بر تامین سوخت در فصل زمستان و قشلاق، جلوگیری از تخریب جنگل‌ها و مراتع، توزیع کپسول گاز به صورت سبدی و توزیع پنل‌های خورشیدی بین عشایر کم‌برخوردار از اقدامات انجام شده است.

سلیمی اضافه کرد: تامین آب شرب، نگهداری و مرمت راه‌های عشایری، بهسازی چشمه‌ها و قنوات و نیز تهیه علوفه عشایر در حین کوچ از دیگر فعالیت‌ها در راستای حمایت از عشایر است.

او ی به همکاری دستگاه‌های اجرایی برای حمایت از عشایر استان اشاره کرد و گفت: هر ساله جلسه شورای عشایر به ریاست استاندار برگزار می‌شود و در این جلسه دستگاه‌هایی نظیر راه و شهرسازی، آب و فاضلاب، حمل و نقل جاده‌ای، نیروی انتظامی و سایر ارگان‌ها وظایفی را در جهت حمایت از عشایر بر عهده می‌گیرند.

یاسمی اعلام کرد: به منظور افزایش رفاه حال جامعه عشایری و افزایش درآمد آن‌ها، تسهیلات پرواربندی در کنار زندگی عشایری پرداخت می‌شود که این اقدام منجر به افزایش تولید و افزایش درآمد خانوار‌های عشایری خواهد شد.

انتهای پیام/ د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.