هنر عکاسی زبان مشترک همه انسان‌ها

معاون هنری و سینمایی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه، هنر عکاسی را زبان مشترک همه انسان‌ها دانست و گفت : این هنر در روند ثبت جهانی اورامانات هم بسیار مفید و تاثیرگذار بود.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه؛ مهدی ربانی‌نژاد معاون هنری و سینمایی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه گفت : عکاسان می‌توانند از مناطق بکر و زیبایی همچون اورامانات که کوهستانی و سخت‌گذر است تصاویری زیبا ثبت و به جهان مخابره کنند.

او گفت : این تکنولوژی نیاز به زبان، گویش و فرهنگ خاصی ندارد و هر آنچه که وجود دارد را بدون واسطه به همه انسان‌ها منتقل می‌کند کما اینکه در ثبت جهانی اورامانات دیدیم عکاسان چطور توانستند مناظر طبیعی، آداب و رسوم، فرهنگ و غذا‌های خود را ثبت و به دنیا نشان دهند.

ربانی نژاد افزود: اورامانات در استان کرمانشاه با حدود ۳۰۰ هزار نفر جمعیت شامل شهرستان‌های روانسر، جوانرود، ثلاث باباجانی و پاوه است که روانسر با ۴۷ هزار نفر جمعیت در ۶۰ کیلومتری شهر کرمانشاه دروازه ورودی و پاوه در ۱۲۰ کیلومتر مرکز استان نیز نقطه پایانی این منطقه زیبا و بکر گردشگری است.

 مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان کرمانشاه گفت: بخش زیادی از منطقه اورامانات به مساحت ۳۰۳ هزار هکتار در انتظار ثبت جهانی قرار دارد که از مجموع حریم درنظر گرفته شده برای ثبت جهانی اورامانات، ۱۵۰ هزار هکتار آن را مناطق حفاظت شده تشکیل می‌دهد.

امید قادری افزود: ثبت جهانی منطقه اورامانات بیش از ۷۰۰ روستا را در بر می‌گیرد و یک هزار و ۱۰۰ محوطه و آثار تاریخی که بیش از ۵۰ مورد آن به ثبت ملی رسیده نیز در این محدوده وجود دارد که از مجموع مناطقی که در اورامانات برای ثبت جهانی آماده شده ۶۰ درصد آن در کرمانشاه و ۴۰ درصد نیز در کردستان قرار دارد .

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار