انهدام ۹ باند قاچاق کالا در لرستان

دبیر کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز لرستان گفت: شهریور ماه امسال ۳۵۶ پرونده قاچاق کالا به ارزش ۱۹۰ میلیارد ریال در این استان تشکیل شده که در همین رابطه ۹ باند متلاشی و ۳۶۵ نفر دستگیر شده اند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  ازلرستان، احمد مجدیان در رابطه با میزان کشفیات قاچاق کالا در استان لرستان اظهار داشت: شهریورماه امسال بیش‌ترین کالای قاچاق کشف شده در این استان مربوط به قاچاق ۱۵ هزار و ۴۹۶ دستگاه لوازم خانگی به ارزش ریالی ۴۰ میلیارد ریال بوده است.

او افزود:۲۲ هزار و ۵۲۲ البسه به ارزش ریالی دو میلیارد ریال، ۲۹۲ عدد لوازم یدکی خودرو به ارزش ریالی ۳۰۰ میلیون ریال، ۳۰۸ طاقه پارچه به ارزش ۳۰ میلیارد ریال و سه دستگاه گوشی تلفن همراه به ارزش ۱۵۰ میلیون ریال شهریور ماه امسال در استان لرستان کشف شده است.

دبیر کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان لرستان با بیان اینکه میزان مواد غذایی کشف شده در شهریور ماه امسال ۲۶ هزار ۲۹۵ بسته مواد غذایی به ارزش دو میلیارد ریال بوده است عنوان کرد: در شهریور ماه امسال ۶۱ هزار و ۲۴۰ نخ سیگار به ارزش ریالی ۱۳۷ میلیون و ۷۹۰ هزار ریال کشف شد.

مجدیان بیان کرد: ۱۰ هزار کیلوگرم برنج به ارزش دو میلیارد و ۱۰۰ میلیون ریال، ۳۰ هزار و ۱۴۶ قلم دارو به ارزش ۳۵۰ میلیون ریال، ۳۹ هزار لیترنفتگاز به ارزش یک میلیارد و ۷۵۵ میلیون ریال از دیگر کشفیات کالا‌های قاچاق شهریورماه در استان لرستان بود.

 

مجدیان گفت: ۴۶ هزار ۴۶۰ کیلوگرم کود شیمیایی به ارزش یک میلیارد و ۸۵۰ میلیون ریال، ۳۷۵ جفت کفش به ارزش ۹۳۷ میلیون ریال از، ۱۹ هزار و ۵۲۹ قلم لوازم آرایشی بهداشتی به ارزش ۳۰۰ میلیون ریال دیگر کشفیات کالای قاچاق شهریور ماه امسال در استان لرستان بوده است.

او در رابطه با کشفیات قاچاق کالا‌های ممنوع در این استان نیز خاطرنشان کرد: در شهریور ماه امسال ۵ هزارو ۳۷۵ لیتر مشروبات الکی دست‌ساز به ارزش سه میلیاردو ۷۰۰ میلیون ریال، ۵ بطری مشروبات خارجی به ارزش ۱۵ میلیون ریال، رسیور ماهواره ۱۵ عدد به ارزش ۵۲ میلیون ریال، دیش ماهوره ۱۲۰ عدد به ارزش ۴۲۰ میلیون ریال، LNB ماهواره ۲۲۶ عدد به ارزش ۹۰ میلیون ریال، ۹ هزارو ۹۷۰ عدد آثار سمعی بصری مبتذل و مستهجن به ارزش ۳۰۰ میلیون ریال و همچنین ۲۴۰ عدد آلات و وسایل قمار به ارزش ۲۸ میلیون ریال کشف شده است.

دبیر کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان لرستان در رابطه با قاچاق محصولات زراعی اظهار داشت:۳۳۰ کیلو گرم بذر، ۲۰ هزار کیلو گرم ذرت، ۲۰۰ کیلو گرم گیاهان دارویی طی یک ماه گذشته در استان لرستان کشف شده است.

مجدیان با اشاره به قاچاق دام در یک ماهه گذشته امسال افزود:۱۴۹ راس گوسفند و ۱۰ راس گاو طی یک ماه گذشته در استان لرستان کشف شده است.

او در رابطه با تعداد پرونده‌های قاچاق کالا تشکیل شده در شهریورماه امسال عنوان کرد: در شهریور ماه امسال ۳۵۶ پرونده قاچاق کالا به ارزش ۱۹۰ میلیارد ریال تشکیل شده که در همین رابطه ۹ باند متلاشی و ۳۶۵ نفرمرد دستگیر شده است.

انتهای پیام/ر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار