سیلوی کرمانشاه و سنقر و کلیایی از گردونه مزایده خارج شدند

مدیرعامل شرکت غله و خدمات بازرگانی کرمانشاه گفت: با پیگیری‌های انجام شده دو سیلوی کرمانشاه و سنقر و کلیایی از گردونه مزایده خارج شد و سیلوی کنگاور به بخش خصوصی واگذار شد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه؛ ماشاءالله ارویسی با اشاره به اینکه در کرمانشاه ۴۵ واحد سیلوی ذخیره‌سازی گندم و غلات وجود دارد گفت: از این تعداد هفت سیلو دولتی است که گندم استاندارد در آن‌ها نگهداری می‌شود.

او عنوان کرد: با توجه به خصوصی‌سازی و اجرای اصل ۴۴ قانون اساسی واگذاری سیلوی کرمانشاه، سنقروکلیایی و کنگاور به بخش خصوصی مطرح شد و توسط کارشناسان رسمی دادگستری و با معرفی سازمان خصوصی‌سازی شکل گرفت که با توجه به موضوعات مطرح شده و پیگیری مسئولان سیلوی کرمانشاه و سنقر و کلیایی از گردونه مزایده خارج شد و تنها سیلوی کنگاور به بخش خصوصی واگذار شد.

ارویسی گفت: در سال‌های گذشته تقریبا فروش گندم دولتی به کارخانجات بیشتر از خرید تضمینی گندم از کشاورز بود و آن زمان یک فضای رقابتی ایجاد و خبازی‌های آزادپز شکل گرفت.

مدیرعامل شرکت غله و خدمات بازرگانی کرمانشاه افزود: در مقطعی کیفیت نان بهبود یافت، اما بعد از آن تعدادی از نانوایی‌های یارانه‌ای از گردونه فعالیت خارج و تعداد خبازی‌های آزادپز بیشتر از تعداد پیش‌بینی شده شد.

ارویسی با بیان اینکه براساس سرانه حداکثر هشت کیلوگرم آرد برای این خبازی‌ها در نظر گرفته شده که البته مصرف آرد استان از سایر استان‌ها بیشتر است گفت: نمی‌توان گفت کیفیت آرد و نان در استان به طور کامل مطلوب است، اما مشکلات موجود در کیفیت نان مربوط به تمام نانوایان نیست.

او با اشاره به اینکه خرید تضمینی گندم از کشاورز و تحویل و فروش گندم به کارخانجات از وظایف شرکت غله است افزود: سایر دستگاه‌های نظارتی متولی نظارت بر کیفیت نان و آرد هستند.
انتهای پیام/ز

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار