افزایش ظرفیت کارخانجات صنایع تبدیلی به بیش از ۳۲۶ هزار تن رسید

رییس جهاد کشاورزی استان کرمانشاه گفت: ظرفیت کارخانجات صنایع تبدیلی استان کرمانشاه در سال گذشته رشد قابل توجهی داشته است.

به گزارش خبرنگار   گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه،  رییس جهاد کشاورزی استان کرمانشاه گفت: ظرفیت کارخانجات صنایع تبدیلی استان کرمانشاه در سال گذشته رشد قابل توجهی داشته است.

 نوربخش حاتمی گفت: طی سال ۹۸ ظرفیت کارخانجات صنایع تبدیلی استان کرمانشاه به ۳۲۶ هزار و ۵۱۷ تن رسیده  و در سال ۹۷ این ظرفیت تنها ۹۰ هزار و ۳۴۰ تن بوده است که نشان از  رشد ۲۶۱ درصدی در سال ۹۸ دارد.

او افزود: ظرفیت سردخانه‌های محصولات کشاورزی نیز طی سال ۹۷، حدود ۵ هزار تن بود که در سال ۹۸ به ۲۸ هزار تن رسید.

حاتمی بیان کرد: ظرفیت کارخانجات بسته بندی زعفران، حبوبات، خشکبار، ادویه و پودر‌های گیاهی نیز از ۵ هزار و ۶۵۰ تن سال ۹۷ به ۳۰ هزار ۸۰۰ تن در سال ۹۸ رسید.

به گفته رییس جهاد کشاورزی کرمانشاه همچنین ظرفیت کارخانجات فرآوری و بسته بندی محصولاتی، چون میوه‌های خشک، چیپس میوه، سبزیجات و تخمه نیز از ۷ هزار و ۱۹۰ تن سال ۹۷ به ۳۱ هزار و ۷۱۷ تن در سال ۹۸ ارتقاء یافت.


او بیان کرد: واحد‌های تولید خوراک دام، طیور و آبزیان نیز شاهد رشد مناسبی بودند به گونه‌ای که از ۳۰ هزار تن سال ۹۷ به ۱۱۵ هزار تن سال ۹۸ افزایش ظرفیت یافتند.

حاتمی افزود:  ظرفیت واحد‌های بوجاری، ضدعفونی و بسته بندی بذور نیز از ۹۵۰۰ تن طی سال ۹۷ به ۱۷ هزار تن ظرفیت در سال ۹۸ رسید.

او با بیان اینکه سیلو‌های ذخیره غلات و ذرت خشکنی‌ها در سال گذشته افزایش یافته است گفت:   ظرفیت این سیلوها  از ۳۳ هزار تن سال ۹۷ به ۱۰۴ هزار تن سال ۹۸ ارتقاء یافت.

حاتمی ادامه داد: طی سال ۹۸ تعداد ۱۳ کارگاه و کارخانه صنایع تبدیلی کشاورزی فرسوده با ظرفیت ۱۰۵ هزار و ۳۰۰ تن، شامل؛ بسته بندی مواد غذایی، خوراک دام و طیور، ذرت خشک کنی، فرآورده‌های لبنی پاستور ریزه، بو جاری و بسته بندی بذور و تولید روغن حیوانی  مورد باز سازی و یا نوسازی قرار گرفتند.

 او افزود: این در حالی است که طی سال ۹۷، تنها در ۷ کارگاه با ظرفیت ۵۲ هزار ۵۰۰ تن، عملیات بازسازی و نوسازی انجام شده بود و این آمار طی سال ۹۸ از نظر تعداد رشدی ۸۶ درصدی و از نظر ظرفیت رشدی ۱۰۱ درصدی را تجربه  کرده است.

انتهای  پیام/ز

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.