کلنگ مجتمع آبرسانی بریس دشتیاری به زمین زده شد

کلنگ طرح آبرسانی به هفت هزار و ۳۰۰ نفر از اهالی روستاهای نوار ساحلی شهرستان دشتیاری صبح امروزبا حضور استاندار سیستان وبلوچستان، نماینده مردم حوزه انتخابیه چابهار در مجلس شورای اسلامی و جمعی از مسولان محلی به زمین زده شد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ، علیرضا قاسمی مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب سیستان و بلوچستان در مراسم کلنگ زنی  پروژه آبرسانی بریس دشتیاری اظهارداشت:  مجتمع آبرسانی با هدف تأمین آب آشامیدنی سالم، اجرای طرح آب‌رسانی به هفت هزارو ۳۰۰ نفر از مردم ساکن در هفت روستای بریس و پسابندر با اعتبار ۳۷ میلیارد تومان آغاز شد.

علیرضا قاسمی افزود: با شروع عملیات اجرایی این طرح برای تمامی روستاهای نوار ساحلی دشتیاری آب‌رسانی انجام خواهد شد و شاخص بهره‌مندی از آب این شهرستان ۱۰ درصد افزایش می‌یابد.

او  در خصوص تاسیسات اصلی این طرح گفت: آب پروژه از طریق سایت آب‌ شیرین‌کن پساندر تأمین می‌شود و این طرح شامل ۱۳۶ کیلومتر خط انتقال و شبکه توزیع است که ۲۵ کیلومتر از خط انتقال، از محل آب شیرین‌کن تا روستای بریس بر عهده نیروی دریایی ارتش است.

مدیرعامل آب و فاضلاب سیستان وبلوچستان افزود: در این طرح ساخت پنج مخزن بتنی زمینی و ۲ مخزن هوایی به ترتیت با حجم هفت هزار متر مکعب و ۲۵۰ متر مکعب برنامه‌ریزی شده و سه باب ایستگاه پمپاژ با ظرفیت‌های متغیر پیش‌بینی شده است.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.