اسکان ۷ هزار خانوار عشایری در فارس

مدیرکل امور عشایر استان فارس گفت: ۷ هزار خانوار عشایری استان فارس در بیش از ۱۳۰ کانون توسعه اسکان هدایتی و حمایتی ساکن شده‌اند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، روح الله بهرامی مدیرکل امور عشایر استان فارس در دیدار با انصاری نماینده شهرستان‌های ممسنی و رستم در مجلس شورای اسلامی، گفت: با اجرای سیاست‌های اسکان داوطلبانه از دهه ۱۳۷۰ تا کنون، حدود ۷ هزار خانوار عشایری استان در بیش از ۱۳۰ کانون توسعه اسکان هدایتی و حمایتی ساکن شده‌اند.

او با بیان اینکه درخواست اسکان عشایر به صورت اختیاری و از جانب خودشان است، افزود: عشایری که نخواهند کوچ رو باشند، به ما اعلام می‌کنند و پس از برنامه ریزی‌های مختلف، یک سال و نیم تا ۲ سال طول می‌کشد تا اسکان داده شوند.

بهرامی ادامه داد: بیش از ۸۰ درصد امکانات اولیه این کانون‌ها نظیر آب، برق، بهداشت و آموزش و پرورش تامین شده است.

مدیرکل امور عشایر استان فارس با بیان اینکه این تعداد خانوار، معادل حدود ۲۵ درصد جامعه عشایر استان است، تصریح کرد: هنوز حدود ۷۵ درصد عشایر شیوه معیشت آن‌ها مبتنی بر کوچندگی است که این موضوع، ضرورت متناسب شدن خدمات دستگاه‌های اجرایی با جامعه کوچنده عشایر را آنچنان که در آموزش و پرورش و خانه‌های بهداشت و آبرسانی سیار اتفاق افتاده، لاجرم می‌سازد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار