نماینده ولی فقیه در استان قزوین گفت: امام حسین (ع) در حماسه عاشورایی نشان داد که هرکسی پرچم اسلام و انبیای الهی را به دست بگیرد پیروز میدان است.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین، حجت الاسلام و المسلمین عابدینی نماینده ولی فقیه در استان در برنامه زنده تلویزیونی سروش آسمانی گفت: امام حسین (ع) در حماسه عاشورایی نشان داد که هرکسی پرچم اسلام و انبیای الهی را به دست بگیرد پیروز میدان است و هرچه از تاریخ می‌گذرد خطوط حق و باطل مشاهده می‌شود و پایه گذار این خطوط سیدالشهدا (ع) بود.

امام جمعه قزوین افزود: امام حسین (ع) راه و رسم زندگی را برای ما مشخص کرده است و همه این درس‌ها در اربعین حسینی (ع) پرده برداری شد و متوجه پیام‌های قیام امام می‌شویم.

او اضافه کرد: امروز خط حق و باطل آشکارتر از گذشته دیده می‌شود و دشمنان شیطانی در برابر اراده خدا دست و پا می‌زنند و تمام فتنه انگیزی‌های این زمان برای شکست جبهه مقاومت و جریان حق است.

وی تصریح کرد: در فتنه ۸۸ و تمام دوران دفاع مقدس و دفاع از حرم و همه اتفاقات شاهد تقابل حق و باطل هستیم و حادثه عاشورا در جریان است.

حجت الاسلام و المسلمین عابدینی اضافه کرد: امروز در یمن، بحرین، غزه، فلسطین، سوریه، عراق و کشور‌های اسلامی شاهد حضور ظالمانی هستیم که درحال ادامه راه یزیدیان هستند.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین افزود: امروز جهان اسلام منتظر بیان رمز عملیات علیه صهیونیست‌هاست، زیرا شرایط امروز آن‌ها در بدترین وضعیت ممکن است و همه این قدرت‌ها و اقتدار‌ها به واسطه حماسه سازی‌های اباعبدالله الحسین (ع) در کربلاست.

امام جمعه قزوین ادامه داد: اربعین حسینی (ع) نماد همه زیبایی‌ها و پیروزی‌هاست و تفسیر کلام زینب کبری (س) در برابر یزیدیان است که در کاخ یزید فرمودند‌ای یزید تو باید برای شکست خود کاری کنی و من حقارت و کوچکی‌ات را به تو نشان می‌دهم و این بانوی بزرگوار به صراحت می‌گویند‌ای یزید تو نمی‌توانی وحی را به فراموشی بسپاری و نام و یاد سیدالشهدا (ع)، انبیا و اولیا را خاموش کنی.

وی بیان کرد: در سیر نهضت انبیا (ع) و قیام امام حسین (ع) همه اقشار پابه میدان گذاشتند، موسیقی، نقاشی، شعر، ادبیات و هنر در صف امام حسین (ع) قرار گرفتند و بالنده‌تر شدند و کسانی هم که لیاقت همراهی با سیدالشهدا (ع) را نداشتند همراه مشرکان و استکبار جهانی شدند و اهالی حق و باطل به خوبی نمایان شدند.

حجت الاسلام و المسلمین عابدینی اظهار کرد: اگر سیر حماسه اربعینی را بررسی کنیم از دونفر شروع شد و امروز به ۳۰ میلیون نفر رسیده است و این موضوع نشان می‌دهد که راه خدایی سرانجام خیر خواهد داشت، ما یقین داریم که همین اربعین است که سرنوشت مکه و مدینه و قدس و جهان اسلام را تعیین خواهد کرد.

نماینده ولی فقیه در استان گفت: در سرنوشت خودمان سهم داریم شاید گاهی بگویند این گرانی و مشکلات فقط از طرف امریکا و تحریم است، اما اینطور نیست بلکه زمانی که ما فردی را برای مسئولیتی انتخاب می‌کنیم باید منتظر عواقب این انتخاب خود باشیم.

وی ادامه داد: چرا باید فردی در گوشه‌ای بنشیند و مشکلات و زحمات عزیزانی را در راه خدمت نادیده بگیرد و بگوید باید به فکر جان خود باشیم؟ این همه عزیزان کادر درمان و مدافعان حرم و رزمندگان هشت سال دفاع مقدس و این همه مبارزان انقلابی که در میدان حضور داشتند آیا جانشان در خطر نبود؟ با همت و حضور این مدافعان ما سختی‌ها را پشت سر گذاشتیم.

امام جمعه قزوین افزود: وقتی میلیون‌ها نفر به من رای دادند انتظار دارند سیره سلیمانی داشته باشم و بروم و به سربازان خود بگویم بیایید نه اینکه خودم بایستم و به سربازان خود بگویم، به میدان خطر بروید.

حجت الاسلام و المسلمین عابدینی گفت: باید آینده خود را بهتر و قشنگ‌تر و بابصیرت‌تر بسازیم، البته به خدمتگزاران صدیقی که در بدنه دولت قرار دارند خداقوت می‌گوییم و به آن‌ها تاکید می‌کنیم برای خدمت و حمایت از مردم کوتاهی نکنید.

وی ادامه داد: به مردم می‌گوییم در برابر همه مشکلات صبوری کنید تا در کنار حمایت‌های دولتی و خیران بتوانیم آینده روشنی داشته باشیم، امیدواریم در آینده‌ای نزدیک دولت جوان و فعالی روی کار بیاید که برای آحاد مردم ما نویدبخش باشد.

حجت الاسلام و المسلمین عابدینی همچنین از خیران خواست در مواسات، تعاون، احسان و خدمت رسانی به مستضعفان کمک کنند.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار