رئیس دانشکده علوم پزشکی ساوه عنوان کرد:

مهار کرونا در گرو کمک و همراهی جدی مردم

مصری با اشاره به افزایش بستری‌ها گفت: برای مهار کرونا نیاز به کمک و همراهی جدی مردم داریم.

مصری رئیس دانشکده علوم پزشکی ساوه  در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک، با اشاره به افزایش بستری‌های کرونایی در این شهرستان گفت: برای کاهش مبتلایان به کووید ۱۹ و مهارکرونا نیازمند کمک و همراهی جدی مردم هستیم.

مصری افزود:با شستن مرتب دست ها، زدن ماسک در همه‌ی شرایط تردد و حفظ فاصله‌ی اجتماعی، باید خود مراقبتی‌ها را افزایش دهیم.

او اضافه کرد: در بیمارستان‌های ساوه و زرندیه ۱۱۲ نفر از مبتلایان به بیماری کرونا بستری هستند که در مقایسه با اسفندماه گذشته در اوج ابتلا و تعداد بستری‌ها هستیم.

رئیس دانشکده علوم پزشکی ساوه در خصوص افزایش آمار فوتی‌ها هم بیان کرد: میانگین آمار هفتگی فوت شدگان بیماری کویید ۱۹ هم ۵ نفر است در مقایسه با هفته‌ی مشابه شهریور ماه افزایش دارد.

او تاکید کرد: با توجه به تجربیات و آموزش‌های کادر درمانی با اختصاص تخت‌های جدید مراقبت‌های ویژه و تجهیزات، آمار فوت شدگان ناشی از کرونا در ساوه و زرندیه تحت کنترل است.

کرونا ویروس اواخر بهمن ماه وارد کشور و ۳۱ بهمن ماه اولین موارد در استان قم مشاهده و روز اول اسفند ماه اولین ابتلا به این بیماری در استان مرکزی اعلام شد؛ استان مرکزی بعد از استان قم، دومین استانی بود که ابتلا به کووید ۱۹ را اعلام کرد.

با وجود اینکه استان مرکزی جزو اولین استان‌هایی است که ابتلا به کرونا ویروس داشت، اما خوشبختانه با همدلی مردم و مسئولان این ویروس مدیریت شد، اما اکنون  دوباره  در وضعیت قرمز قرار دارد.

انتهای پیام / ج

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.