مدیر کل انتقال خون استان مرکزی:

در حال حاضر به تمامی گروه‌های خونی در استان نیاز است

مدیرکل انتقال خون استان مرکزی از کاهش مراجعه کنندگان برای اهدای خون در ایام کرونایی خبر داد

در حال حاضر به تمامی گروه‌های خونی در استان نیاز استبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک فاطمه سادات مهدویانی مدیرکل انتقال خون استان مرکزی گفت: در حال حاضر با توجه به شیوع موج سوم کرونا تردد مردم در سطح شهر و به تبع آن مراجعه افراد به مراکز و پایگاه‌های انتقال خون کاهش یافته است.

وی ادامه داد: از مردم انتظار می‌رود اهدای خون را در این شرایط جز فعالیت‌های ضروری مد نظر قرار دهند چراکه مصرف خون در استان نسبت به سال گذشته تفاوت چندانی پیدا نکرده و مراجعه افراد به منظور اهدای خون نیز کاهش یافته است.

مدیرکل انتقال خون استان مرکزی گفت: در حال حاضر به تمامی گروه‌های خونی نیاز است.

به گفته وی از ابتدای شیوع کرونا تاکنون در مراکز انتقال خون استان تمامی پروتکل‌ها به خوبی رعایت شده و به مردم این اطمینان خاطر داده می‌شود که هیچ خطری آن‌ها را تهدید نمی‌کند. در بدو ورود اهدا کنندگان تب سنجی، ضدعفونی دست‌ها و… انجام می‌شود.

وی از مردم درخواست کرد که برای امر خداپسندانه اهدای خون به مراکز انتقال خون مراجعه کنند تا بتوان به درمان بیماران کمک کرد.

به گفته مهدویانی پذیرش اهدا کنندگان در مرکز انتقال خون شهید شیرودی در شهر اراک صبح‌ها از ساعت ۱۳-۸ و عصر ساعت ۱۹-۱۴ و در شهر ساوه صبح‌ها از ساعت ۱۳- ۷ و در شهرستان‌های دلیجان، خمین، آشتیان و محلات یک روز در هفته انجام می‌شود.

وی عنوان کرد: از ۱۵ اردیبهشت ماه تاکنون در مجموع ۲۳۴ نفر بیمار بهبود یافته کووید ۱۹ برای اهدای پلاسما به مراکز و پایگاه‌های انتقال خون مراجعه داشتند که ۱۷۶ نفر از آنان موفق به اهدای پلاسما شدند.

مهدویانی ادامه داد: افراد بهبود یافته از کووید ۱۹ یک ماه پس از بهبودی کامل می‌توانند به مراکز انتقال خون مراجعه و پلاسما خود را اهدا کنند.

مدیرکل انتقال خون استان مرکزی گفت: پلاسما خون افراد بهبود یافته از کرونا حاوی پادتن‌هایی است که برای درمان بیماران بستری مبتلا به کرونا در بیمارستان‌ها اثر بخش است و روند بهبودی آن‌ها را تسریع می‌بخشد.

مهدوبانی گفت: بیماران بهبود یافته باید مدارک پزشکی لازم از جمله سی تی اسکن و آزمایش پی سی آر به همراه داشته باشند.

وی افزود: مردم از طربق سامانه نوبت دهی اینترنتی nobatdehi.ibto.ir می‌توانند پس از ثبت نام در امر اهدای خون اقدام کنند.

انتهای پیام / الف

برچسب ها: خون ، اهدای خون
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.