اجرای بیش از ۶۰ برنامه فرهنگی در روستا‌های خراسان شمالی

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی گفت: از ابتدای سال ۹۸ تا کنون بیش از ۶۰ برنامه فرهنگی، هنری و قرآنی در روستا‌های استان خراسان شمالی اجرا شده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بجنورد ،  حسین فرخنده مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی ، برگزاری جشنواره ملی فیلم روستا و عشایر، حضور فعال روستا‌های استان در جشنواره روستا‌ها و عشایر دوستدار کتاب و برگزیده شدن چندین روستا از سال ۹۴ تا کنون در فعالیت‌های کتابخوانی جشنواره هنرمندان دوستدار کتاب، جشنواره فرهنگی و هنری فردای بهتر در مناطق روستایی را از جمله فعالیت‌های انجام گرفته در روستا‌های استان برشمرد.

فرخنده افزود: کارگاه‌های تسهیل گری مطالعه، مشارکت با دفاتر تسهیل گری (استفاده از خدمات فرهنگی و هنری)، برپایی نمایشگاه دستاورد‌های روستاییان، برگزاری بزرگداشت مفاخر و مشاهیر روستا، دیدار و سرکشی از خانواده شهدا، تجلیل از نخبگان روستایی در حوزه فرهنگ و هنر، اهدا کتاب به منظور ترویج فرهنگ مطالعه و راه اندازی سینما سیار و اکران رایگان فیلم‌ها از دیگر برنامه‌ها و اقدامات در حوزه روستا به شمار می‌ود.

فرخنده درباره فعالیت‌های قرآنی در روستا‌های استان از پارسال تا به امروز، اشاره و عنوان کرد: نخستین جشنواره قرآنی ثقلین، کارگاه‌های آموزشی ویژه مدیران موسسات قرآنی، درآمدزایی موسسات، سبک زندگی قرآنی، برگزاری آزمون سراسری قرآن و عترت در سه روستای استان، راه اندازی و حمایت از خانه‌های قرآنی، دعوت و حضور فعالان قرآنی در برنامه‌های استانی از برنامه‌های حوزه قرآن و عترت روستا‌ها می‌باشد.


بیشتر بخوانید


او با اشاره به اجرای برنامه‌های متنوع فرهنگی و هنری در روستا‌های استان از ابتدای امسال و برنامه ریزی برای دیگر فعالیت‌ها تا پایان سال، اظهار کرد: یکی از اولویت‌ها و ماموریت‌های فرهنگ و ارشاد اسلامی توجه به روستا‌ها و مناطق محروم می‌باشد که در این راستا برنامه‌هایی با محوریت روستا‌ها در طول سال در حال برنامه ریزی و اجرایی می‌شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی گفت: با تلاش‌ها و پیگیری‌ها از سال ۹۵ تا کنون ۱۲ کتابخانه روستایی به بهره برداری رسیده است.

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.