افزایش ۲۰ درصدی بیماران کرونایی در ملایر

مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان ملایراز افزایش ۲۰ درصدی بیماران کرونایی‌از آغاز فصل برداشت انگورتاکنون در این شهرستان خبرداد.

افزایش ۲۰ درصدی بیماران کرونایی در ملایربه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان، محسن ترکاشوند مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان ملایر اظهار داشت: از ابتدای شیوع کرونا تاکنون در شهرستان ملایر ۹۲۴ مورد مثبت بستری و ۱۱۹۶ مورد مثبت سرپایی به ثبت رسیده و ۲۰ درصد از کل آمار ما مربوط به ۱۸ روز گذشته بوده که علت اصلی آن برداشت محصول انگور از باغات شهرستان است.

او به آمادگی کامل بیمارستان‌های دکتر غرضی و امام حسین (ع) ملایر اشاره و خاطرنشان کرد: در حال حاضر ۱۳۳ بیمار مبتلا به کووید ۱۹ در دو بیمارستان امام حسین (ع) و تأمین اجتماعی دکتر غرضی این شهرستان بستری بوده و این روند همچنان رو به افزایش است.

ترکاشوند به لزوم رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی در خاکسپاری‌ها و برگزاری این مراسم‌ها با حداقل جمعیت و به صورت نوبتی در آرامستان‌ها اشاره و ادامه داد: یکی از نگرانی‌های ما شروع دوباره دورهمی‌ها و عروسی‌ها با پایان یافتن ماه صفر است که نیازمند همراهی مردم و جلوگیری از برگزاری این مراسم‌ها توسط ستاد مقابله با کرونای شهرستان است.

او با بیان اینکه خوشبختانه تاکنون در این شهرستان بیماری در نوبت اتاق ICU نمانده است، افزود: شش تخت ICU جدید در بیمارستان امام حسین (ع) با اعتباری افزون بر شش میلیارد تومان اضافه شده که در کاهش میزان مرگ و میر اثر بسزایی داشته است.

مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان ملایر در پایان به تحویل ۲۵۰۰ دُز واکسن آنفلوآنزا به این شهرستان اشاره کرد و گفت: تعداد ۱۵۰۰ مادر باردار و نیز کادر بهداشت و درمان و بیماران صعب العلاج در بخش اول توزیع این واکسن، واکسینه شدند و در بخش بعد هم در صورتی که واکسن به دست ما برسد مطابق دستورالعمل ها، در سطح شهرستان توزیع خواهد شد.
انتهای پیام/ج

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.