نسخ الکترونیک جلوگیری از سرگردانی بیمار و مدیریت هزینه‌های اضافی

مدیر شبکه بهداشت و درمان نهاوند گفت: نسخ الکترونیک از سرگردانی بیمار و مدیریت هزینه‌های اضافی جلوگیری می کند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان، سیامک دانشور مدیر شبکه بهداشت و درمان نهاوند بیان کرد: اجرای طرح نسخ الکترونیک نیازمند فرهنگ‌سازی و بسترسازی لازم است که با توجه به این موضوعات یکی از بهترین طرح‌های بیمه سلامت خواهد شد که باعث جلوگیری از سرگردانی بیمار و مدیریت هزینه‌های اضافی می‌شود.

او گفت: کاهش خدمات القایی و قانونمندی ویزیت‌ها با اجرای طرح نسخ الکترونیک سازمان بیمه سلامت محقق می‌شود.

مدیر شبکه بهداشت و درمان نهاوند با اشاره به اهمیت اجرای طرح نسخ الکترونیک اظهار کرد: اگر این طرح در راستای قانونمندی ویزیت‌ها باشد بسیار حائز اهمیت است.

دانشور با بیان اینکه طرح نسخ الکترونیک می‌تواند دسترسی پزشک و بیمار را به خدمات راحت کند گفت: این طرح از کاغذ بازی و رفت و آمد‌های صدور دفترچه می‌کاهد و باعث صرفه‌جویی در وقت و هزینه نیز می‌شود.

او بیان کرد: امیدوارم اطلاع‌رسانی کامل در اجرای طرح نسخ الکترونیک صورت گیرد تا بیماران و پزشکان آگاهی کامل از آن داشته باشند که در کاهش هزینه‌های اضافی و مراجعات موثر خواهد بود.

مدیر شبکه بهداشت و درمان نهاوند با تاکید به اینکه بسیاری از مراجعات به مراکز درمانی غیرضروری و تجویز‌ها غیرمنطقی است که امکان دارد با اجرای طرح نسخ الکترونیک اصلاح شود گفت: کاهش خدمات القایی نیز از دیگر مزیت‌های این طرح خواهد بود.

دانشور با بیان اینکه در اجرای طرح نسخ الکترونیک مراکز درمانی بخش خصوصی بیشتر درگیر می‌شوند عنوان کرد: طرح موجود از سوء استفاده‌های احتمالی در استفاده از دفترچه‌های بیمه سلامت نیز جلوگیری خواهد کرد.

او با طرح این سوال که آیا با اجرای طرح نسخ الکترونیک قیمت خدمات و دارو‌ها یکسان خواهد شد، گفت: ممکن است یک دارویی در داروخانه‌های مختلف قیمت متفاوت داشته باشد که تصور می‌شود با اجرای طرح نسخ الکترونیک اصلاح این موضوعات مورد توجه باشد.

مدیر شبکه بهداشت و درمان نهاوند بیان کرد: فراهم شدن بستر‌های لازم در اجرای طرح نسخ الکترونیک نظیر سیستم‌های الکترونیک، اینترنت، اینکه کدام بیمار به کدام داروخانه برود، دارویی در کدام داروخانه وجود دارد حائز اهمیت خواهد بود.

دانشور گفت: طرح پرونده الکترونیک بیمه سلامت نیز طرح بسیار خوبی است که دسترسی به اطلاعات بیمار را برای پزشک فراهم می‌کند و بسیار کمک کننده در مراحل درمان است.

منبع: فارس

انتهای پیام/د.ا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار