طرح مهارت آموزی زنان سرپرست خانوار در بوشهر توسعه می‌یابد

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای بوشهر گفت: طرح توسعه مهارت آموزی زنان سرپرست خانوار، بد سرپرست و بی سرپرست به منظور کاهش آسیب‌های اجتماعی در استان اجرا می‌شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، عبدالمجید دراهکی مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان بوشهر در نشست برنامه ریزی آموزش‌های مهارتی در حوزه آسیب‌های اجتماعی استان بیان کرد: جایگاه مهارت در جامعه خوب نیست و باید مهارت آموزی به نهضت اجتماعی تبدیل شود.

او با اشاره به ارائه آموزش‌های مهارتی برای توانمندسازی زنان سرپرست خانوار، افزود: از ابتدای سال تا کنون ۴۶۳ نفر در حوزه آسیب‌های اجتماعی، ۲۰۷ نفر در حوزه معتادین بهبود یافته و ۱۰۰ نفر نیز در حوزه‌های زنان خانه دار و معلولین با فراگیری آموزش‌های فنی و حرفه‌ای توانمند شده اند.

مدیر کل آموزش فنی و حرفه‌ای استان بوشهر ادامه داد: فعالیت دستگاه‌های آموزش فنی و حرفه‌ای، بهزیستی، کمیته امداد امام خمینی و امور بانوان استانداری در مناطق حاشیه‌ای، دستاورد رضایت بخشی در سال گذشته داشته است.


بیشتر بخوانید


دراهکی، مهم‌ترین نیاز زنان سرپرست خانوار را مهارت آموزی و توانمندسازی آن‌ها برای تولید فرصت‌های جدید شغلی عنوان کرد و گفت: به همین منظور یک برنامه ملی تدوین شده است و هر دستگاهی وظایفی دارد که از جمله آن سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای است که اداره کل آن در بوشهر نیز ماموریت‌های ویژه‌ای پیدا کرده تا در توانمندسازی مهارتی و ایجاد زمینه‌های اشتغال برای این قشر نقش آفرینی کند.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.