ارمنستان: توافق مسکو، گروه مینسک را تنها مرجع برای حل اختلافات باکو و ایروان می‌داند

وزیر خارجه ارمنستان اعلام کرد بر اساس توافق‌نامه مسکو، گروه مینسک تنها مرجع برای حل اختلافات میان باکو و ایروان است.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از شبکه الجزیره، وزیر خارجه ارمنستان اعلام کرد توافق نامه مسکو، گروه مینسک را به عنوان تنها مرجع برای حل اختلافات میان باکو و ایروان مورد تائید قرار می‌دهد.

زهراب مناتسکانیان روز شنبه اعلام کرد: اولویت ما در روند سیاسی کنونی تامین امنیت مردم ارمنی منطقه قره باغ است. این مقام دولت ایروان تاکید کرد اولویت روند سیاسی، تضمین حق ارامنه در قره باغ برای تعیین سرنوشت خود در چارچوب یک کشور مستقل است.

نشست سه جانبه میان جمهوری آذربایجان، ارمنستان و روسیه روز جمعه در مسکو برگزار شد. ولادیمیر پوتین روز جمعه از وزیران خارجه جمهوری آذربایجان و ارمنستان دعوت کرد تا ضمن حضور در مسکو، در راستای کاهش تنش‌های نظامی در منطقه قره باغ رایزنی کنند.

روسیه پیش از این بار‌ها خواستار آتش بس در منطقه قره باغ کوهستانی شد. همزمان و علی‌رغم اعلام آمادگی دو طرف برای حضور در مذاکرات، وزارت دفاع ارمنستان اعلام کرده که شهر «استپاناکرت» مرکز منطقه قره‌باغ از صبح روز جمعه آماج حملات طرف آذربایجانی بوده است.

سرگئی لاوروف، وزیر خارجه روسیه پس از نشست سه‌جانبه با دو کشور ارمنستان و جمهوری آذربایجان پیرامون توقف درگیری‌ها در منطقه «قره‌باغ کوهستانی» که حدود ۱۰ ساعت به طول انجامید، از توافق دو کشور بر آتش بس در این منطقه خبر داد و با قرائت بیانیه‌ای مشترک، اظهار کرد: طبق توافق طرفین، آتش‌بس در منطقه «قره‌باغ کوهستانی» از نیمه‌شب دهم اکتبر آغاز شده است.

بر این اساس، از ساعت ۱۲ روز دهم اکتبر سال ۲۰۲۰، آتش‌بسی با اهداف بشردوستانه از جمله تبادل اسرای جنگی و دیگر بازداشتی‌ها و همچنین جمع آوری اجساد جان‌باختگان در مناطق درگیری، کمک به غیرنظامیان آسیب دیده در این درگیری با میانجی‌گری و بر اساس اصول کمیته جهانی صلیب سرخ اعلام شد.

انتهای پیام/

 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار