رشد ۳۳ درصدی تعداد بسته‌های خرید اینترنتی مردم چهارمحال و بختیاری

مدیرکل پست چهارمحال و بختیاری، تعداد بسته‌های خرید اینترنتی مردم استان در نیمه نخست امسال از طریق پست را ۳۷ هزار مرسوله اعلام کرد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، سید عبدل درگاهی مدیرکل پست چهارمحال و بختیاری از جابه‌جایی بیش از ۹۰۰ هزار مرسوله در شش ماهه نخست امسال در این استان خبر داد و گفت: مرسولات صادره پستی از این استان در سال جاری نسبت به مدت مشابه پارسال بیش از ۲۰ درصد افزایش یافت.

او افزود: از میزان مرسوله جابه‌جا شده ۵۶۲ هزار بسته صادر و ۳۳۸ هزار بسته مرسوله نیز وارده به استان است، که علت افزایش ارسال بسته پستی در سال ۹۹ شیوع ویروس کرونا، مناسب بودن قیمت و سرعت عمل اداره پست در جابه‌جایی امانت مردم است.


بیشتر بخوانید


درگاهی تعداد بسته‌های خرید اینترنتی مردم استان از طریق پست در نیمه نخست امسال را ۳۷ هزار مرسوله اعلام و اضافه کرد: با توجه به شیوع بیماری کرونا، این میزان جابه‌جایی مرسوله و محصولات فروشگاهی نسبت به مدت مشابه پارسال ۳۳ درصد افزایش داشته است.

او، جابه‌جایی کالای اینترنتی قبول و ارسال شده از فروشگاه‌های سطح استان به سایر نقاط کشور را ۱۲ هزار و ۶۰۰ مورد اعلام کرد و گفت: این میزان خرید اینترنتی نسبت به مدت مشابه پارسال ۱۷۶ درصد رشد داشته است.

درگاهی، تعداد فروشگاه‌های اینترنتی فعال در استان را ۴۹ واحد اعلام کرد و افزود: در طول دو سال گذشته ۱۹ فروشگاه اینترنتی به ثبت رسیده است.

او، تعداد واحد‌های پستی فعال در سطح استان را بیش از ۲۹۳ واحد پستی عنوان کرد و گفت: از این تعداد حدود ۱۳۳ واحد شهری و مابقی روستایی است.

درگاهی ادامه داد: سرانه مرسوله پستی استان در سال ۹۸ حدود ۲.۴۵ درصد به ازای هر نفر بود، که ایجاد تعادل و نزدیک شدن خروج مرسولات به ورود آن به استان نشان از پویایی و مشتری‌پسند بودن تولیدات محصولات صنعتی و کشاورزی استان در چند سال اخیر است.

او، به اعمال تخفیف برای محصولات تولیدی بومی استان از سوی پست مرکزی کشور از پارسال در استان اشاره و تاکید کرد: با تلاش مسئولان، اداره پست استان علاوه بر محصولات تولیدی بادام، گردو و محصول گز بلداجی استان نیز برند محلی دریافت و در سبد تخفیف ویژه محلی اداره پست کشور قرار گرفت.

انتهای پیام/ف

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.