ظرفیت بالای تولید ماسک در استان کرمانشاه

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان کرمانشاه با اشاره به ظرفیت بالای تولید ماسک در استان، گفت : در حال حاضر توان تولید ماسک ۱۳۰۰ تومانی سه لایه استاندارد را برای کل استان داریم.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه؛ محسن دارابی مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان کرمانشاه با اشاره به ظرفیت بالای استان در تولید ماسک، گفت : در حال حاضر توان استان به تولید روزانه بیش از ۶۰۰ هزار عدد ماسک رسیده است.

او گفت : روز‌های اول شیوع کرونا حتی یک عدد ماسک در استان تولید نمی‌شد، اما به همت تولیدکنندگان بومی در حال حاضر این ظرفیت به تولید روزانه ۶۰۰ هزار عدد ماسک رسیده که توان افزایش این تعداد را هم داریم.

دارابی افزود: در حال حاضر هشت واحد تولیدی ماسک در استان فعال است که می‌توانند نیاز تمام استان را تامین کنند.

او قیمت مصوب ماسک سه لایه در استان را ۱۳۰۰ تومان اعلام و ادامه داد: تمام واحد‌های تولیدی استان این توان و ظرفیت را دارند که ماسک سه لایه استاندارد را با همین قیمت ۱۳۰۰ تومان به دست تمام مصرف کنندگان برسانند.

دارابی با انتقاد از وادارات ماسک از خارج از استان، گفت: متاسفانه این واردات که از کانال‌های مختلف انجام می‌شود و بسیاری از ماسک‌های وارداتی هم غیراستاندارد هستند، موجب شده محصولات تولیدی تولیدکنندگان بومی روی دستشان بماند.

این مسئول افزود: در حال حاضر در یکی از واحد‌های تولیدی استان حدود دو میلیون ماسک دپو شده داریم و بازاری برای مصرف آن نیست.

دارابی با تاکید بر ضرورت پیشگیری از واردات ماسک به استان گفت: زمانی که خودمان تولیدکننده داریم که به قیمت پایین ماسک استاندارد تولید و عرضه می‌کند، چه نیازی به واردات ماسک به استان داریم.

او افزود: اگر این واردات ادامه داشته باشد و تولیدکننده ما متضرر شود، شاهد تعطیلی واحد‌های تولیدی ماسک خواهیم بود. در اینصورت اگر نیاز استان به ماسک افزایش یابد و حجم واردات دیگر جوابگو نباشد، آن زمان باید از کجا ماسک تامین کنیم و در آن شرایط چطور می‌توانیم دوباره این واحد‌های تولیدی را احیا کنیم.

دارابی گفت: باید از هم اکنون از تولیدکننده‌های استان حمایت کنیم که همیشه در استان تولید ماسک داشته باشند .

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار