عاملان ایجاد مزاحمت در پارک‌های کرمان دستگیر شدند

فرمانده انتظامی شهرستان کرمان از دستگیری ۲ نفر که با سگ گردانی در پارک‌های کرمان باعث ایجاد مزاحمت برای شهروندان شده بودند،خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، سرهنگ محمدرضا فداء، فرمانده انتظامی شهرستان کرمان گفت: در پی اعلام به مرکز فوریت‌های ۱۱۰ مبنی بر سگ گردانی و حمله این حیوانات به زنان و ایجاد ناامنی در پارک، بدون فوت وقت ماموران انتظامی  برای بررسی موضوع و برخورد با هنجارشکنان و عاملان سگ گردانی در این مکان به محل اعزام شدند.

او افزود: ماموران انتظامی با حضور در محل وقوع مشاهده کردند، ۲ نفر جوان با ۲ قلاده سگ که آن‌ها را به سمت بانوان می‌فرستادند، باعث ایجاد رعب و وحشت برای زنان می‌شدند که دستگیری آن‌ها را در دستور کار قرار دادند.

سرهنگ فدا تصریح کرد: این ۲ متهم به محض مشاهده پلیس با عربده کشی و تهدید ماموران انتظامی با استفاده از سلاح سرد و برای فرار از قانون با ماموران انتظامی درگیر شدند که در نهایت با سرعت عمل و شلیک پلیس، به دام قانون افتادند. 

او با اشاره به اینکه ارازل و اوباش دستگیر شده دارای سابقه نزاع و درگیری بودند، بیان کرد: متهمان پس از تشکیل پرونده  برای سیر مراحل قانونی به مرجع قضائی معرفی شدند.

فرمانده انتظامی شهرستان کرمان گفت: سگ گردانی اعم از سگ‌های تزئینی به خصوص در معابر عمومی، تفرجگاه‌ها و یا حمل این نوع سگ‌ها در خودرو به نحوی که سگ از شیشه خودرو بیرون آمده و موجب وحشت عابران و یا سایر خودرو‌ها شود، مصداق بزه اخلال در نظم و آسایش عمومی و جرم محسوب می‌شود. 

او افزود: پلیس طبق موازین قانونی با افرادی که بخواهند برای شهروندان ایجاد مزاحمت کنند، برخورد خواهد کرد و طبق ماده ۶۱۸ قانون مجازات اسلامی برای این جرم از ۳ ماه تا یک سال حبس و ۷۴ ضربه شلاق در نظر گرفته شده است.

انتهای پیام / م 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار