جابجایی بیش از یک میلیون و ۱۴۵ هزار مسافر در نیمه اول امسال

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان کرمانشاه از جابجایی بیش از یک میلیون و ۱۴۵ هزار مسافر در نیمه اول امسال توسط ناوگان حمل و نقل جاده‌ای استان خبر داد .

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه؛ فریبرز کرمی مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان کرمانشاه از جابجایی بیش از یک میلیون و ۱۴۵ هزار مسافر در نیمه اول امسال توسط ناوگان حمل و نقل جاده‌ای استان خبر داد که نسبت به مدت مشابه پارسال ۴۲ درصد کاهش داشته است.

او از کاهش ۴۲ درصدی جابجایی مسافران در نیمه اول امسال توسط ناوگان حمل و نقل عمومی استان خبر داد و گفت : در شش ماهه اول امسال یک میلیون و ۱۴۵ هزار نفر توسط ناوگان حمل و نقل عمومی استان جابجا شدند، درحالی که این عدد در مدت مشابه پارسال یک میلیون و ۹۷۱ هزار نفر بوده است.

او از کاهش ۲۹ درصدی تعداد سفر‌های صورت گرفته در شش ماهه اول امسال خبر داد که از بیش از ۲۰۵ هزار سفر در شش ماهه اول پارسال به ۱۴۵ هزار سفر رسیده است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان کرمانشاه بیشترین تعداد جابجایی مسافر و به تبع آن کاهش مسافرین را مربوط به مینی‌بوس‌ها دانست و افزود: در شش ماهه اول امسال ۴۸۵ هزار نفر در کرمانشاه توسط مینی‌بوس‌ها جابجا شدند که این میزان از پارسال ۴۹ درصد کمتر است.

کرمی ادامه داد: تعداد سفر‌های مینی‌بوسی استان با کاهش ۴۸ درصدی از ۵۷ هزار سفر در نیمه اول پارسال به ۳۰هزار سفر رسیده است.

او گفت: در این مدت ۲۸۶هزار نفر توسط اتوبوس‌ها جابجا شدند که کاهش ۴۸ درصدی جابجایی مسافران اتوبوس را داشتیم و تعداد سفر‌های اتوبوسی با کاهش ۳۴ درصدی نسبت به مدت مشابه پارسال به ۱۸ هزار مورد در شش ماهه اول امسال رسیده است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان کرمانشاه با بیان اینکه در این مدت ۳۷۳ هزار نفر نیز در قالب ۹۶ هزار سفر توسط خودرو‌های سواری جابجا شدند، افزود: کاهش ۱۹ درصدی مسافران و کاهش ۱۹ درصدی سفر‌های بخش سواری را نیز در شش ماهه امسال شاهد بودیم.

کرمی دلیل کاهش سفر‌ها و جابجایی مسافران در نیمه اول امسال را شرایط بیماری کرونا و خصوصا محدودیت‌ها در ایام نوروز دانست و گفت: بسیاری از مردم سفر‌های غیرضروری خود را کاهش دادند و در صورت لزوم با خودرو شخصی سفر می‌کنند.

او با بیان اینکه هم اکنون همه ناوگان حمل و نقل برون شهری و پایانه‌های کرمانشاه فعالند، افزود: تمامی دستورالعمل های بهداشتی در پایانه‌ها و خودرو‌های حمل و نقل بین شهری رعایت می‌شود.

کرمی گفت: در استان کرمانشاه هم اکنون ۲۰۰ دستگاه اتوبوس، ۸۶۰ دستگاه مینی‌بوس و ۸۹۰ دستگاه سواری در بخش ناوگان حمل و نقل برون شهری فعال است .

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.